• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Klęska opłaty recyklingowej. Polacy kochają foliówki

Wpływy z opłaty recyklingowej będą znacznie niższe, niż szacowano - wyliczyła "Wyborcza". Czy to oznacza, że dzięki niej Polacy zaczęli chodzić na zakupy z torbami wielokrotnego użytku? - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 22-03-2019, 09:06
Klęska opłaty recyklingowej. Polacy kochają foliówki
fot. pixabay.com

Opłata recyklingowa obowiązująca od stycznia ubiegłego roku to recepta rządu na bezmyślne używanie foliówek. Według szacunków z 2017 r. statystyczny Polak zużywał ich rocznie (według różnych statystyk) od 250 do 490. Tymczasem Unia Europejska oczekuje od państw członkowskich, by ich średnie zużycie na mieszkańca z końcem tego roku spadło do 90. W 2025 r. na statystycznego Europejczyka ma przypadać 40 torebek.

Rząd założył, że jeśli sieci handlowe będą doliczać do każdej reklamówki 20 gr, ich zużycie w Polsce spadnie w 2018 r. do 150 na osobę, bo konsumenci zaczną zabierać ze sobą torby wielorazowe. Opłatą obłożył jednak tylko foliówki o grubości 15-50 mikrometrów. Cieńsze, tzw. zrywki, w które pakowane jest mięso, warzywa czy ryby, pozostają darmowe, a od grubszych toreb - choć są płatne - sieci handlowe podatku nie odprowadzają.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Całość w "Gazecie Wyborczej". 

 

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!