Klienci: Ceny w centrach handlowych są zbyt wysokie!
Badanie dzieli klientów na cztery kategorie: moralizatorów (35 proc.), zakładników (12 proc.), realistów (30 proc.) i maniaków (23 proc.). Oczekiwania "zakładników" są trudne do zaspokojenia, ponieważ nie są entuzjastami centrów handlowych, więc jeśli pojawi się dla nich ciekawsza alternatywa na rynku (np. rozwój sprzedaży online), to segment ten znacząco zmniejszy zakupy w centrach handlowych lub zrezygnuje z ich odwiedzania.
51 proc. badanych uważa, że centra handlowe powinny bardziej przyczyniać się do wsparcia polskiej gospodarki. 38 proc. uważa, że w centrach handlowych ceny są za wysokie. Dopiero w czasie wyprzedaży ceny spadają do akceptowalnych poziomów. 25 proc. badanych zwraca uwagę, że muzyka w centrach handlowych jest zbyt agresywna, z każdego sklepu dobiega inny dźwięk.30 proc. klientów uważa, że sklepy powinny oferować darmową opiekę nad dziećmi w czasie zakupów.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Badanie wykonano techniką online we wrześniu 2015 roku. Przebadana próba objęła 1200 osób, mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Z tego 98 proc. odwiedza regularnie centra handlowe co najmniej kilka razy w roku.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Wyniki centrów handlowych są lepsze niż przed Covidem
-
Koszty ciągną na dno biznes w galeriach handlowych. "Nie widać szans na zmianę"
-
Raport: Klienci z coraz większymi wymaganiami w stosunku do galerii handlowych
-
Ukraińcy szansą dla polskich sklepów
-
Polacy jednak wrócili do galerii handlowych? Branża przedstawia nowe dane
-
Raport: Poziom sprzedaży detalicznej wyższy niż w ubiegłym roku
-
Branża alarmuje: Polacy nie wracają do centrów handlowych po pandemii, a koszty rosną
-
handlowy czwartek
Rynek konsumencki po 24 lutego. Co się zmieniło?
-
Quo vadis konsumencie, shopperze, biznesie? Co zmieni wojna?
-
PRCH: Niższa odwiedzalność i obroty w centrach handlowych na początku tego roku
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)