• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Klienci hipermarketów i galerii handlowych wracają na targowiska

Recesja omija bazary. Tam, gdzie rzadko widuje się markowe metki, panuje ruch jak za starych dobrych czasów. Ekonomiści się nie dziwią: kryzys nie dotknął jeszcze najbiedniejszych, a bogatsi częściej będą szukać oszczędności właśnie na targowiskach - podaje serwis bankier.pl za Dziennikiem Łódzkim.
  • Autor: Dziennik Łódzki
  • Data: 23-04-2009, 10:33
Klienci hipermarketów i galerii handlowych wracają na targowiska

Mirosław Myśliwiec, prezes kupieckiego Stowarzyszenia Zielony Rynek w Łodzi, ma powody do zadowolenia: - W porównaniu z ubiegłym rokiem, mój utarg wzrósł o 10 procent.

Na znanym łódzkim targowisku przy pl. Barlickiego, Myśliwiec handluje skarpetkami i rajstopami. Jak mówi, sukces zawdzięcza między innymi niższym cenom. Twierdzi, że jego asortyment jest tańszy nawet o 50 procent w porównaniu z ciuchami z hipermarketów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Generalnie całe nasze targowisko radzi sobie bardzo dobrze. Kryzys w ogóle nie jest tutaj zauważalny. Dlaczego? Wydatki ograniczają ci, którzy dysponują nieco większą gotówką. Tymczasem nasza klientela to ludzie bardzo biedni, którzy wydają jakieś socjalne minimum, by przeżyć. Kryzys czy nie kryzys, tak czy inaczej to minimum będą wydawać u nas, bo jest najtaniej. Poza tym zwraca się ku nam część osób, dotąd kupujących w hipermarketach - tłumaczy Myśliwiec.

Recesji nie widać też w wielkim centrum handlowym Ptak w podłódzkim Rzgowie.

- W marcu liczyliśmy samochody na rejestracjach spoza naszego województwa, wjeżdżające na nasze parkingi. W pierwszą sobotę między godziną 9 a 10.30 rano wyłapaliśmy ich 6800. Już tydzień później liczba ta wzrosła do 9 tysięcy. To o czymś świadczy - mówi Paweł Babski, wiceprezes Ptak Media SA. - Oczywiście, nie powiem, że wszyscy mają się świetnie. Niektórym naszym najemcom sprzedaż spada, ale wielu rośnie. W ostatnich tygodniach ostrożniej zachowują się hurtownicy, jednak jeśli chodzi o detal, odwiedzają nas prawdziwe tłumy - dodaje Babski.

Mimo kryzysu Ptak planuje kolejne inwestycje. Na 60 hektarach chce budować hotele oraz centrum wystawienniczo-handlowe.

Dla odmiany, liczba klientów w drogich galeriach handlowych spadła nawet o jedną piątą w porównaniu z jesienią ubiegłego roku.

Prof. Stefan Krajewski, szef Instytutu Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, komentuje: - Jest duża grupa osób, które kiedyś kupowały ubrania w miejscach takich jak centrum Ptaka. Później, kiedy w ich kieszeniach pojawiły się większe pieniądze, przerzucili się na sklepy z markowymi ciuchami w galeriach handlowych. Teraz jednak zaczynają wracać do korzeni. Poza tym pamiętajmy, że kryzys w najmniejszym stopniu dotyka na razie najbiedniejszej części społeczeństwa, a więc tych, którzy są klientami bazarów.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!