Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Kolejne firmy wycofują reklamy z Facebooka w proteście przeciwko nieskutecznej moderacji treści

W ramach bojkotu szereg amerykańskich firm, w tym Verizon, Patagonia i The North Face, tymczasowo wycofało reklamy z Facebooka. Koncerny zarzucają serwisowi, że nie radzi sobie z usuwaniem ze swoich stron dezinformacji i mowy nienawiści.

Amerykańskie firmy coraz liczniej dołączają do kampanii społecznej Stop Hate for Profit zapoczątkowanej w USA przez organizacje obywatelskie po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda. Grupy protestują m.in. przeciwko niedbałemu, ich zdaniem, podejściu dużych mediów społecznościowych do usuwania z sieci mowy nienawiści, przemocy i dezinformacji.

W ramach bojkotu szereg firm zdecydowało się wycofać w lipcu swoje reklamy z Facebooka. "Reklamy firm umieszczane są często przy materiałach zawierających mowę nienawiści, teorie spiskowe. Większość firm się temu sprzeciwia" - przyznała zaangażowana w kampanię Liga Antydefamacyjna, walcząca z antysemityzmem i uprzedzeniami wobec Żydów.

Do akcji dołączył m.in. konglomerat telekomunikacyjny Verizon, zwłaszcza kiedy okazało się, że jego reklama umieszczona została tuż obok materiału zawierającego treści antysemickie, stworzonego przez grupę QAnon znaną z rozprzestrzeniania teorii spiskowych; ponadto firmy produkujące odzież sportową, jak Patagonia i The North Face oraz producent lodów Ben&Jerry's.

"Zawieszamy nasze reklamy na platformie do momentu, aż Facebook przedstawi rozwiązanie dotyczące blokowania szkodliwych treści w serwisie" - powiedział przedstawiciel Verizon agencji Reutera.

Facebook zapowiedział, że ściśle współpracuje z organizacjami obywatelskimi i że jest także w kontakcie z reklamodawcami.

"Szanujemy każdą decyzję marek i skupiamy się na naszej pracy przy usuwaniu mowy nienawiści i innych nieodpowiednich treści z serwisu" - powiedziała Reuterowi Carolyn Everson, wiceszefowa Facebooka ds. globalnych rozwiązań reklamowych firmy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Facebook RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!