Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Kompania Piwowarska: Sprzedajemy piwa głównie poprzez handel tradycyjny

Głównym kanałem sprzedaży piwa wciąż pozostaje tradycyjny detal, jednak począwszy od roku 1995 następują tu zauważalne zmiany. - Kilkanaście lat temu sprzedaż w małych sklepach stanowiła ok. 72 proc. ogólnej sprzedaży piwa. W ciągu paru lat udział ten spadł i w 2004 roku wynosił już poniżej 56 proc. Stało się tak za sprawą rozwoju nowoczesnego detalu tj. super- i hipermarketów, poprzez które w 1995 roku do konsumentów trafiał tylko 1proc. sprzedawanego w Polsce piwa, zaś w 2004 roku już ponad 17 proc. - informuje Patrycja Skrzypiec, specjalista ds. public relations w Kopani Piwowarskiej S.A.

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 02-04-2010, 11:03

Około 87 proc. całości spożycia piw Kompanii Piwowarskiej (13,1 mln hl) w Polsce przypada na sprzedaż w małych sklepach, supermarketach i innych punktach sprzedaży detalicznej. - W skali kraju dominuje handel tradycyjny. Polska jest krajem słabo zurbanizowanym, z nienajlepszą infrastrukturą drogową, co powoduje, że w wielu rejonach kraju handel nowoczesny niemal nie funkcjonuje. Nawet w wielkich miastach handel tradycyjny ma rację bytu - wielu osobom nie chce się wyprawiać na obrzeża miasta, do hipermarketu po dwa czy trzy piwa, nawet jeśli za to piwo w centrum trzeba nieco więcej zapłacić - dodaje Partycja Skrzypiec.

Zarówno w jednym jak i drugim kanale sprzedaży Kompania Piwowarska jest obecna z całym asortymentem piwnym, do którego należy Tyskie, Żubr, (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (5)

  • klient 2010-04-02 12:05:35
    piwa koncernowe to masakra. !!! Jedyne takie piwo ktore da sie wypic to Heineken. Tyskie czy Zubr to niesamowite siki. dzieki marektingowi wypromowali te kiepsciuchne piwka
  • piwosz regionalny 2010-04-02 14:33:29
    Zgadzam się w pełni, akurat Heineken faktycznie jeszcze ujdzie. Nawet piwa browaru Perła zeszły na psy. Trzeba kupować piwa regionalne i już z Ciechanowa, Czarnkowa, Chełma, piwa Łaskie, piwa z Konstancina, browaru Kormoran i innych regionalnych perełek.
  • zbych 2010-04-03 09:06:08
    Gdyby KP i Żywiec traktowały tradycje i handel nowoczesny na równi, to wynik byłby zdecydowanie lepszy na korzyść tradycji. Niech podają ile kasy pompują do marketów żeby sprzedać 1 hl piwa a ile do tradycji. Dlaczego pewne produkty kierowane są wyłącznie na markety (puszka 5+1, 7+1) ?
  • Alergik 2010-05-03 22:58:45
    Jeśli chcesz wiedzieć co pijesz otwórz sobie strony poszczególnych marek piwa i zobaczysz.Czy piwo zawiera alkohol i tylko alkohol wtedy nie ma nic wspólnego z piwem .Jeżeli oprócz alkoholu zawiera znaczny procent chmielu tzn rzeczywiscie pijesz piwo. Natomiast jeżeli zawiera alkohol + koncentrat to można powiedzieć również pijesz piwo tylko może kwestionowanej jakości jeśli chcesz wiedzieć coś więcej na ten temat wejdz na str.Czym jest koncentrat chmielowy tam znajdziesz patent na koncentrat.A już jeśli jesteś bardzo dociekliwy taki jak ja co to znaczy jeśli na etykiecie znajdziesz napis alkohol+ekstrat chmielowy.Wejdz na str.czym jest ekstrat chmielowy .Znajdziesz opis patentowy nr 98 159 MKP C 12 c 9/ O2 i przekonasz się jakie świństwo pijesz . Ja mam na ten smród uczulenie ! Nie znajdziesz wzmianki o zatwierdzeniu do spożycia bez względu na używane środki dla jego wytworzenia . Pozbędziesz się zbędnych spekulacji .Czego uzywają firmy zachodnie to ich tajemnica.
  • AsTeRiX1986 2010-05-11 18:50:44
    Witam Gdzie w Chełmie można kupić jakieś regionalne piwo może ktoś podać jakieś adresy ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!