Płatności bezgotówkowe w sklepach

Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy przedsiębiorcy zostali zobowiązani do umożliwienia klientom zapłaty w formie bezgotówkowej, a konkretnie "przy użyciu instrumentu płatniczego". Pod tym pojęciem kryje się zarówno możliwość płatności kartą, jak i przelewem czy BLIK-iem. Stroną, która decyduje czy chce zapłacić gotówką, czy w formie bezgotówkowej, ma teraz być klient. 

Prawo do wyboru formy płatności przez konsumenta będzie ograniczone w dwóch przypadkach. Po pierwsze, jeśli wartość transakcji przekracza 20 tys. zł. W takiej sytuacji, od stycznia 2023 r., klient będzie musiał zapłacić w formie bezgotówkowej. Z prawa do wyboru formy zapłaty nie skorzystamy także, jeśli umowa ze sprzedawcą jednoznacznie wskazuje na wybór formy zapłaty, np. w formie bezgotówkowej, na konto przedsiębiorcy.

Więcej na Business Insider

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl