Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Konsumenci kupują oczami

Marketing sensoryczny ma na celu wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, nasilić i wzbogacić jego emocjonalne przywiązanie do marki oraz pozytywnie wpływać na świadomość brandu, wyróżniając go na tle innych. Marketing sensoryczny oddziałuje na klienta za pomocą pięciu bodźców sensorycznych. Jednak tylko jeden ze zmysłów, może oddziaływać na aż siedmiu płaszczyznach – zmysł wzroku.

Konsumenci kupują oczami
fot.PTWP

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 28-06-2019, 12:24

Około 80% emocji wywoływanych jest przez zmysł wzroku, a strategie brandingu od dawna są maksymalnie skupione na aspektach wizualnych. Zmysł wzroku uważany jest za jeden z najważniejszych zmysłów marketingu sensorycznego. Konsumenci na podstawie doznań wzrokowych, są niezwykle skłonni do podejmowania spontanicznych decyzji zakupowych.

Zmysł wzroku rejestruje ogromną ilość bodźców sensorycznych. Za pomocą wzroku, klient skupia swoją uwagę nawet na siedmiu płaszczyznach wizualnych, które są niezwykle istotne z punktu widzenia marketerów:

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Design – w grę wchodzi głównie estetyka wykonania towaru. Dobrze aby współgrał z otoczeniem w sklepie. Jeśli produkt spełnia cechy użytkowe oraz jest estetyczny, wtedy od razu odbierany jest lepiej przez konsumentów. Design służy również do skutecznego wykreowania indywidualnego wizerunku marki.
Opakowanie – to ono w dużym stopniu wzbudza początkowe zainteresowanie klienta, dzięki odróżnieniu produktu na tle innych tej samej kategorii. Może też w znaczący sposób wpływać na ostateczną decyzję zakupową konsumenta.

- Styl – może być widoczną cechą danego brandu na tle pozostałych, jest też oczywiście ściśle związany z designem. Firmy bardzo często rozpoczynają kreowanie swojego stylu za pomocą wyróżniającego się logo.

- Kolor – odpowiednio dobrane kolory pomagają wpływać na psychikę konsumenta – przywołują wspomnienia oraz pobudzają doświadczenia i myśli. Dobrze, aby kolory produktów bądź opakowań korespondowały z kolorami logotypu, wtedy automatycznie towar jest lepiej rozpoznawalny na tle innych.

- Światło – diametralnie wpływa na atmosferę otoczenia oraz wprowadza klientów w dany nastrój. Odpowiednie oświetlenie może z łatwością zmienić lub podkreślić kolor produktu, wielkość przestrzeni sklepowej. Zimne światło idealnie uwydatnia produkty o jasnych barwach, zaś produkty o ciepłej barwie, lepiej wypadają w ciepłym oświetleniu.

- Wystrój wnętrz – tak naprawdę wzmacnia wszystkie wrażenia wzrokowe klienta. Otoczenie zawsze powinno być zaprojektowane zgodnie z tożsamością marki. Dobre dopasowanie wcześniej wspomnianych składników daje możliwość kreacji wystroju wnętrza w taki sposób, aby jak najefektowniej uzyskać zamierzone efekty wizualne w sklepie, lokalu lub biurze.

więcej informacji:

Aleksandra Potrykus – Wincza RSS ALERT    /    Mood Media RSS ALERT    /    marketing sensoryczny RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!