Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Konsumenci najczęściej planują zakupy z gazetkami Biedronki, Lidla i Kauflandu

Zakupy są najczęściej planowane w niedziele oraz w poniedziałki. Najrzadziej zdarza się to w piątki i w soboty. W ciągu 30 dni konsument zapisuje średnio 9 produktów. Gazetki Biedronki, Lidla i sieci Kaufland zwyciężają na etapie planowania wizyt w sklepach. Ranking zamykają Selgros i Stokrotka.

Konsumenci najczęściej planują zakupy z gazetkami Biedronki, Lidla i Kauflandu
fot. shutterstock

Autor: MondayNews
Data: 26-07-2019, 09:06

Mleko i masło były najczęściej umieszczane na listach zakupów w kwietniu br. Jak zauważa Maciej Sutryk, Head of Product w Grupie Mobilnej Qpony-Blix, oba produkty regularnie trafiają do koszyków konsumentów. Należą też do tzw. driver’ów. Oznacza to, że ich zadaniem jest przyciąganie klientów do konkretnej sieci handlowej poprzez atrakcyjne ceny. We wskazanym miesiącu znaczenie miało też to, że Polacy obchodzili Wielkanoc. Popularność ww. artykułów jeszcze mocniej wzrosła, bo są one podstawowymi składnikami wypieków. Wiele sklepów rywalizowało ze sobą, promując właśnie te towary.

– Warto dodać, że w kwietniu na trzecim miejscu znalazł się ser. Zadecydowały o tym kryteria kulturowe. Przed Wielkanocą wskazany produkt był kupowany jako składnik serników. Z kolei po świętach klient chciał odpocząć od kiełbasy i dań mięsnych. Wzrósł więc jego apetyt na nabiał. Konsumenci potrzebują różnorodności, a rynek mleczarski aż kipi od wyprzedaży – wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W kolejnym miesiącu nastąpiła ogromna zmiana. Na listach zakupów nagle zatriumfowały lody. Maciej Sutryk przypomina, że w maju tego roku wiele sklepów mocno promowało duże, tzw. rodzinne opakowania lodowych deserów. Było to oczywiście związane z pogodą. Podobnie było w zeszłym roku. Dwa lata temu tego typu produkty miały słabą sprzedaż i zapewne sieci handlowe zrewidowały swoje strategie.

– Za lodami pojawiło się masło. A na kolejnym miejscu były pomidory. Takie wybory klientów nie dziwią, gdyż w maju br. było wiele promocji na te produkty. Konsumenci zapisywali je obok siebie na listach zakupów z myślą o zdrowych i smacznych kanapkach. Następny był ser. A kolejnym produktem było mleko, które wiosną i latem często stanowi dodatek do owocowych koktajli – zwraca uwagę dr Faliński.

W czerwcu również najpopularniejszym produktem wśród konsumentów były lody. Dopiero potem klienci uwzględniali w swoich planach ser i mleko. Co ciekawe, wraz ze wzrostem temperatur użytkownicy aplikacji coraz chętniej dodawali do list arbuza. Efektem tego zajął on czwarte miejsce w rankingu.

– Z zebranych danych wynika, że konsumenci najczęściej planują zakupy w niedzielę lub w poniedziałek. Ta czynność jest zwykle podzielona na dwa etapy. Pierwszym z nich jest przeglądanie gazetek z nowymi akcjami promocyjnymi, obowiązującymi w nadchodzącym tygodniu. W drugiej kolejności klienci uzupełniają swoje listy nazwami produktów, wpisując te, których nie znaleźli podczas wertowania publikacji – informuje ekspert z Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

więcej informacji:

zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.231.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!