Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Konsumenci przekonali się do zakupu produktów spożywczych przez internet

Konsumenci zaczęli poszukiwać alternatywy do zakupów standardowych i są bardzo zadowoleni z zakupów online. To duży komfort. Nie trzeba wychodzić, stać w kolejkach. Mimo dłuższego czasu oczekiwania, mają gwarancję, że to co zostanie dostarczone, jest na pewno świeże. Ci, którzy się przełamią i zrobią już raz zakupy, zostają. Upatruję w tym dużej szansy dla sklepów takich jak nasze - mówi  Michał Błaszczyk, pomysłodawca i założyciel Spiżarni Rydzyńskiej.

Konsumenci przekonali się do zakupu produktów spożywczych przez internet
Michał Błaszczyk, pomysłodawca i założyciel Spiżarni Rydzyńskiej, fot. materiały prywatne

Autor: AW/portalspozywczy.pl
Data: 10-04-2020, 08:33

Portalspozywczy.pl: Czy w związku z pandemią widać większy ruch w zamówieniach spożywczych online?

Michał Błaszczyk, Spiżarnia Rydzyńska: Ruch znacznie wzrósł. Mieliśmy już wcześniej sklep internetowy, a teraz dodatkowo przybyło nam w nim dużo nowych klientów. W obliczu ograniczeń, które pojawiły się na rynku, w tym kolejek, bardzo wielu konsumentów zaczęło szukać alternatywy dla zakupów standardowych.

U nas funkcjonuje to w ten sposób, że składane są zamówienia przez internet, zaczynamy je kompletować (jeśli np. w zamówieniu występują świeże mięso lub ryby, wówczas czas oczekiwania jest dłuższy, ponieważ są one dostarczane pod konkretne zamówienie), następnie dzwonimy i ustalamy termin odbioru zamówienia, wysyłki bądź dowozu do klienta. Zakupy mogą się odbyć bezkontaktowo, ponieważ płatność też odbywa się przez internet.

Czy w tym roku klienci kupują na święta wielkanocne mniej?

Jednostkowy koszyk standardowych produktów wielkanocnych jest mniejszy. Widać spadek w stosunku do zeszłego roku. Całościowo jednak sprzedaż jest większa. Przypuszczam, że mniejszy jednostkowy koszyk może wynikać m.in. z mniejszych niż dotychczas imprez domowych. W ubiegłych latach popularnym produktem na Wielkanoc był u nas udziec jagnięcy (był to obiad na 6-8 osób). W tym roku takich udźców sprzedaliśmy bardzo mało, co pokazuje, że te święta będą w mniejszych gronach rodzinnych.

Zaobserwowaliśmy też, że w zamówieniach świątecznych oprócz białej kiełbasy i żuru pojawiło się bardzo dużo produktów codziennych, co odróżnia te zamówienia od zamówień z poprzedniego roku. W ubiegłych latach zamówienia świąteczne koncentrowały się wokół mięsa, białej kiełbasy, żuru. Teraz obejmują więcej różnorodnych produktów.

Czy podejrzewa Pan, że zmiana nawyków konsumenckich zostanie na dłużej? Czy jest to szansa dla sprzedaży żywności online?

Zdecydowanie. Dotychczas trudno było przekonać się klientom do tej formy zakupu świeżych produktów. Widać było pewne obawy. Jesteśmy przyzwyczajeni już do zakupu przez internet kosmetyków, książek, ubrań czy rzeczy o wydłużonej trwałości. Trudniej sobie jednak za pierwszym razem wyobrazić zamówienie kilograma kiełbasy czy mięsa. Mamy obawy dotyczące świeżości tych produktów czy sposobu ich dowozu. Te bariery ze względu na pandemię zostały przełamane. Konsumenci zaczęli poszukiwać alternatywy do zakupów standardowych i są bardzo zadowoleni z zakupów online. To duży komfort. Nie trzeba wychodzić, stać w kolejkach. Mimo dłuższego czasu oczekiwania, klienci mają gwarancję, że to co do nich zostanie dostarczone, jest na pewno świeże. Ci, którzy się przełamią i zrobią już raz zakupy, zostają. Upatruję w tym dużej szansy dla sklepów takich jak nasze. To zostanie nawet po unormowaniu się sytuacji związanej z wirusem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Spiżarnia Rydzyńska RSS ALERT    /    Michał Błaszczyk RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!