Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Konsumenci smakują nową normalność

Epidemia niejako zmusiła wszystkich do wyjścia ze strefy komfortu i pokazała, że inne, alternatywne rozwiązania mogą być równie ciekawe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Zieliński, Dyrektor Operacyjny Commplace.

Konsumenci smakują nową normalność
Bartosz Zieliński, Dyrektor Operacyjny Commplace, fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2021, 12:53

Pandemia trwa w Polsce już ponad rok. Na ile wpłynęła na nawyki i zachowania konsumentów? Bartosz Zieliński, Dyrektor Operacyjny Commplace mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że głównym efektem pandemii widocznym w postawach Polaków jest fakt, że zdecydowanie otworzyli się na świat zakupów online. 

– Według raportu ,,E-commerce w Polsce 2020" znacznie wzrosła liczba osób, które dokonywały zakupów przez internet. Główne czynniki, które zdecydowały o zmianach to: wygoda zakupów, łatwość (e-sklepy zapewniają intuicyjną obsługę) oraz większa możliwość wyboru niż w sklepach stacjonarnych – tłumaczy.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych chcemy robić zakupy przede wszystkim szybko, stąd wzrost popularności korzystania z kas samoobsługowych. Można zatem śmiało powiedzieć, że pandemia znacząco wpłynęła na zmianę przyzwyczajeń, a tym samym zachowań konsumentów – dodaje. 

Kolejną kwestią, jak tłumaczy ekspert, jest prezentacja produktu. – Konsumenci preferują zdjęcia z możliwością przybliżania, obejrzenia produktu z perspektywy 360 stopni, czy możliwością zobaczenia zdjęcia zrobionego przez innych użytkowników. Dlatego tworząc strategię sprzedaży dla danej marki, należy brać pod uwagę wszystkie czynniki – podpowiada.

Czy zamiłowanie Polaków do lokalnych i regionalnych produktów w 2021 może się zwiększać? – Zdecydowanie tak. Głównym powodem, który wpłynął na ten stan jest, tzw. patriotyzm lokalny, który obudził się w wielu z nas wraz z początkiem pandemii. Chętniej wspomagamy firmy regionalne, ale z drugiej strony marki regionalne otrzymały głos i same chętnie proszą o wsparcie, wychodząc do klienta – zauważa Bartosz Zieliński.

Dodaje, że Polacy przyzwyczają się do nowego „stylu” dokonywania zakupów i zauważą m.in. korzyści płynące z systemu "click & collect".

– Epidemia niejako zmusiła wszystkich do wyjścia ze strefy komfortu i pokazała, że inne, alternatywne rozwiązania, mogą być równie ciekawe. Do tego warto dodać, że oferta e-sklepów, jakość obsługi czy czas dostawy również zmienił się na korzyść konsumentów. W efekcie ten nowy trend powinien utrzymać się, a właściwie stać się "nową normalnością" – podsumowuje Bartosz Zieliński.

Więcej o trendach konsumenckich w Strefie Premium: W 2021 roku konsument rzuca markom nowe wyzwania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bartosz Zieliński RSS ALERT    /    Commplace RSS ALERT    /    nowa normalność RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    rok pandemii RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!