Konsumenci wybierają aplikacje mobilne. Oszczędzają nawet 20 proc.
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 18-12-2015, 10:53
Według analizy wykonanej przez ekspertów z aplikacji Blix 36,6 proc. jej użytkowników oszczędza średnio na produktach od 21 zł do 50 zł, 28,1 proc.- od 51 zł do 100 zł, 19,2 proc.- od 1zł do 20 zł, 7,3 proc.- od 101 zł do 500 zł, natomiast 5 proc.powyżej 500 zł. 8,3 proc.respondentów nie robi tego wcale, ale są to osoby najmniej zaangażowane w przegląd promocji. Korzystają one z aplikacji raczej rzadko np. raz na tydzień.
Maksimum oszczędzają osoby, które najbardziej są zainteresowane zakupem mebli (średnio 85,40 zł miesięcznie), elektroniki (66,50 zł) i produktów związanych z pielęgnacją dzieci (64,10 zł). Najmniej oszczędzają klienci, którzy poszukują w pierwszej kolejności kosmetyków (51,10 zł) oraz gier i zabawek (57,30 zł).
- Ponieważ towary pojawiają się w gazetkach cyklicznie, zwiększając zakupy można przenieść oszczędności na kolejne miesiące. Ta metoda sprawdza się w przypadku zakupów produktów powyżej 100 zł lub wtedy, kiedy chcemy kupić je na zapas. Tak się dzieje, ponieważ na koszt zakupu towarów składa się nie tylko cena, ale także między innymi wydatek związany z dojazdem i nakład czasu, mówi Michał Pajdak Business Developement Director aplikacji Blix.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Najwięcej w aplikacji oszczędzają osoby w wieku 35-44 lata (74,80 zł), a najmniej w wieku 18-24 lata (48,80 zł) i poniżej 18 lat (39,90 zł). Wynika to bezpośrednio z większego budżetu na wydatki w sieciach handlowych wśród osób w wieku 35-44 lata, ich ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, a także większych dochodów. Są one również odpowiedzialne za zakupy dla całego gospodarstwa domowego. Mimo że najczęściej z aplikacji korzystają kobiety (81 proc.), to jednak zdecydowanym liderem w oszczędzaniu, pod względem kwoty, są mężczyźni - 66,48 zł. Kobiety deklarują, że oszczędzają 59,09 zł miesięcznie. Może to wynikać z faktu, że mężczyźni są przede wszystkim zainteresowani innymi kategoriami produktów. Przykładowo 22,4 proc.mężczyzn i jedynie 1,8 proc.kobiet deklaruje, że najbardziej interesują ich promocje na elektronikę.
Najmniej w aplikacji Blix oszczędzają rolnicy (37,46 zł). To jest także jedyna grupa zawodowa, w której żaden pytany respondent nie deklarował, że dzięki aplikacji oszczędza powyżej 100 zł miesięcznie. Powodem takiej sytuacji jest najniższy, pod względem grup zawodowych w Polsce, poziom wydatków na jedną osobę w gospodarstwie domowym, który wynosi 799 zł miesięcznie (według danych GUS), a także ograniczona konkurencja sklepów na terenach wiejskich.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Cena - istotna dla konsumentów. Co jeszcze ma znaczenie?
-
Aplikacje zamiast doradców klienta
-
Polacy coraz chętniej korzystają z płatności bezgotówkowych, ten trend się utrzyma
-
Anna Grabowska, Żabka: Osoby korzystające z aplikacji mają wyższy poziom satysfakcji z zakupów
-
Ekologia wyprze papierowe gazetki z rynku?
-
Żabka przedłuża akcję przekazywania punktów z aplikacji mobilnej na rzecz szpitali
-
W tym roku na majowego grilla Polacy wydadzą nawet 150 zł. Zakupy zrobią głównie w dyskontach
-
Aplikacja POLOmarket zyskała kilkaset tysięcy nowych użytkowników
-
Analiza: Lidl i Biedronka z dużą grupą lojalnych klientów
-
Uber Eats najpopularniejszą aplikacją do zamawiania jedzenia w 2019 roku
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (1)
Oszczędność dzięki aplikacjom mobilnym, aplikacje na Twoje zlecenie: artmetic.pl
Odpowiedz