Aż 55 proc. klientów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze (65 proc. respondentów), wygodę (61 proc.) oraz atrakcyjne ceny (60 proc.). Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji (docenia to 60 proc. respondentów badania), natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.) i sprawdzenia go przed zakupem (38 proc.). Obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu – klient najpierw szuka informacji o produkcie w Internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

Czytaj więcej na www.dlahandlu.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl