Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Konsumenci zmienią funkcję firm spożywczych i agrobiznesu?

Pandemia koronawirusa zmieniła zachowania konsumentów. Jakie obecnie mają potrzeby i jak to wpływa na handel detaliczny oraz marki spożywcze?

Konsumenci zmienią funkcję firm spożywczych i agrobiznesu?
ekonomiczny poniedziałek
Konsumenci zmienią funkcję firm spożywczych i agrobiznesu? / fot. shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 08-03-2021, 08:04

Podczas 12 miesięcy pandemii konsumenci chętnie kupowali żywność w internecie, deklarowali wsparcie dla polskich produktów oraz starali odżywiać się prozdrowotnie. Priorytetem było bezpieczeństwo, co przełożyło się m.in. na wzrost sprzedaży produktów pakowanych. Kluczowym tematem stała się odporność.

Jak obecnie kształtują się potrzeby konsumentów i co marki spożywcze mają im do zaproponowania? Firma Mintel prognozuje, że w 2021 roku i w kolejnych latach marki z branży żywności, napojów i gastronomii zaoferują konsumentom chwile wytchnienia dzięki produktom opartym na rytuałach i recepturom wzmacniającym efekt odprężających działań.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Pojedynczy cel związany jedynie z unikaniem zarażenia COVID-19 stanie się coraz mniej istotny, dlatego konsumenci podejmować będą poważniejsze zobowiązania w celu zmniejszenia ryzyka związanego z niezdrową dietą, kierując swoje zainteresowania ku bardziej świadomemu i intuicyjnemu jedzeniu, a także szukając potwierdzenia i motywacji w technologii – uważają eksperci z firmy Mintel.

– Należy spodziewać się, że konsumenci będą szukać przystępnych i zarazem luksusowych posiłków na specjalne okazje celebrowane bez wychodzenia z domu. Marki i sieci handlowe będą wprowadzać na rynek produkty o odpowiedniej cenie z etycznym lub ekologicznym przesłaniem, natomiast konsumenci będą oczekiwać od sklepów bezdotykowych rozwiązań, w tym usług doświadczalnych. W ciągu najbliższych pięciu lat i w dalszej przyszłości sukces osiągną marki i operatorzy inwestujący w płynny handel detaliczny i sprawiedliwy dostęp do żywności prozdrowotnej – prognozuje Mintel.

Dostawcy usług zdrowotnych? 

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji tłumaczy, że wzrost zainteresowania konsumentów prozdrowotną i ekologiczną żywnością widoczny był już na długo przed pandemią. – Pandemia wzmocniła ten trend. Dieta bogata w witaminy i minerały traktowana jest jako naturalne panaceum wspomagające układ odpornościowy w walce z koronawirusem i innymi chorobami. Zdrowa dieta, i szerzej zdrowy styl życia, to trend, który najprawdopodobniej będzie miał charakter trwały – mówi prezes POHiD.

więcej informacji:

konsumenci RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    Dominika Piotrowska-Skwarło RSS ALERT    /    EY RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    marki spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!