Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Konsument patrzy na relację między ceną a wartością

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przyjrzyjmy się zatem, na ile ważna jest obecnie dla konsumentów cena podczas podejmowania decyzji zakupowej. Łukasz Wojciechowski, Partner, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że cena nadal pozostaje najważniejszym kryterium zakupu.

Konsument patrzy na relację między ceną a wartością
Konsument patrzy na relację między ceną a wartością, fot. shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 15-03-2021, 13:15

– 53% respondentów badania EY Future Consumer Index z października 2020 roku wskazuje na cenę jako kluczowe kryterium, niemniej jednak widzimy obniżającą się, względem innych wartości, istotność ceny jako kryterium wyboru w porównaniu do wyników naszego badania z czerwca 2020 roku – mówi Łukasz Wojciechowski, Partner, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY.

Dodaje, że coraz więcej konsumentów skupia się na cenie i dostępności produktów, dlatego marki, które oferują konsumentom swoje produkty, powinny wysuwać te kryteria na pierwszy plan, nie rezygnując jednocześnie z akcentowania prozdrowotności swoich towarów, dostępności w dostawie i ich lokalnego pochodzenia.
 
– Polskie badanie EY Future Consumer Index z października 2020 wskazuje, że konsumenci wskazali jako najważniejsze kryteria zakupu, po najważniejszych jakim jest cena i dostępność: prozdrowotność (45%), dostępność w dostawie (41%) i lokalne pochodzenie (40%) – przytacza dane Łukasz Wojciechowski.
 
Renata Juszkiewicz, prezes POHiD zauważa, że konsumenci poszukują dobrych jakościowo produktów, o szczególnych walorach, np. zdrowotnych, ale w przystępnej cenie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Stąd bierze się rosnąca popularność produktów marek własnych, które w czasie pandemii odnotowały dwukrotny wzrost wartości sprzedaży w stosunku do produktów markowych – mówi.

Bartosz Zieliński, Dyrektor Operacyjny Commplace dodaje, że cena zawsze jest ważna, ponieważ jest najbardziej istotnym czynnikiem kształtującym postrzeganie jakości produktu. Patrząc długofalowo, relacja pomiędzy ceną a wartością, jest kluczowym aspektem.  

– Należy jednak zauważyć, że zwłaszcza podczas zakupów online zaczęliśmy zwracać uwagę na takie aspekty jak: opcje dostawy, czas realizacji i recenzje użytkowników – mówi.

Zapraszamy do lektury obszernego tekstu o zmianach zachowań konsumentów oraz o tym, jak to wpłynie na sklepy, sieci handlowe i marki spożywcze w Strefie Premium: W 2021 roku konsument rzuca markom nowe wyzwania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

konsumenci RSS ALERT    /    Światowy Dzień Konsumenta RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Łukasz Wojciechowski RSS ALERT    /    EY RSS ALERT    /    Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    Bartosz Zieliński RSS ALERT    /    Commplace RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.27.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!