Konsument patrzy na relację między ceną a wartością
15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przyjrzyjmy się zatem, na ile ważna jest obecnie dla konsumentów cena podczas podejmowania decyzji zakupowej. Łukasz Wojciechowski, Partner, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że cena nadal pozostaje najważniejszym kryterium zakupu.

– 53% respondentów badania EY Future Consumer Index z października 2020 roku wskazuje na cenę jako kluczowe kryterium, niemniej jednak widzimy obniżającą się, względem innych wartości, istotność ceny jako kryterium wyboru w porównaniu do wyników naszego badania z czerwca 2020 roku – mówi Łukasz Wojciechowski, Partner, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY.
Dodaje, że coraz więcej konsumentów skupia się na cenie i dostępności produktów, dlatego marki, które oferują konsumentom swoje produkty, powinny wysuwać te kryteria na pierwszy plan, nie rezygnując jednocześnie z akcentowania prozdrowotności swoich towarów, dostępności w dostawie i ich lokalnego pochodzenia.
– Polskie badanie EY Future Consumer Index z października 2020 wskazuje, że konsumenci wskazali jako najważniejsze kryteria zakupu, po najważniejszych jakim jest cena i dostępność: prozdrowotność (45%), dostępność w dostawie (41%) i lokalne pochodzenie (40%) – przytacza dane Łukasz Wojciechowski.
Renata Juszkiewicz, prezes POHiD zauważa, że konsumenci poszukują dobrych jakościowo produktów, o szczególnych walorach, np. zdrowotnych, ale w przystępnej cenie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Stąd bierze się rosnąca popularność produktów marek własnych, które w czasie pandemii odnotowały dwukrotny wzrost wartości sprzedaży w stosunku do produktów markowych – mówi.
Bartosz Zieliński, Dyrektor Operacyjny Commplace dodaje, że cena zawsze jest ważna, ponieważ jest najbardziej istotnym czynnikiem kształtującym postrzeganie jakości produktu. Patrząc długofalowo, relacja pomiędzy ceną a wartością, jest kluczowym aspektem.
– Należy jednak zauważyć, że zwłaszcza podczas zakupów online zaczęliśmy zwracać uwagę na takie aspekty jak: opcje dostawy, czas realizacji i recenzje użytkowników – mówi.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.