Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Koronawirus a zachowania konsumenckie - rozmowa z ekspertką firmy Mintel (wideo)

- Cały problem, jaki nas obecnie dotyczy, drastycznie zmienił nasze zachowania zakupowe, a także podejście do wydawania pieniędzy na podstawowe produkty, jakimi są: żywność i napoje. Konsumenci często chodzili na zakupy, kupowali mniej, ale częściej - teraz diametralnie się to odwróciło - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z Mintel.

Koronawirus a zachowania konsumenckie - rozmowa z ekspertką firmy Mintel (wideo)
Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z Mintel/ fot. PTWP

- Na początku nowej sytuacji związanej z pandemią miały miejsce tzw. „zakupy paniczne” - kupowaliśmy na zapas, głównie żywność o długim terminie do spożycia. Teraz nastąpiła pewna stabilizacja, konsumenci bardziej stawiają na produkty, które mają nam zapewnić odporność. Kontekst zdrowia ma coraz większe znaczenie – wylicza ekspertka.

I dodaje, że w związku z tym, że wszyscy więcej czasu spędzają w domach, konsumenci dużo więcej gotują i to gotowanie stało się jedną z niewielu codziennych przyjemności. Zakaz chodzenia do restauracji może tym samym skłonić nas do przyrządzania bardziej egzotycznych dań na własną rękę w domu.

- Nie możemy wyjść do restauracji, więc to restauracje przyszły do nas. Mówimy tu zarówno o jedzeniu na wynos, dowozach, ale również o tzw. meal kits, zestawach do kompletnego zbudowania posiłku w domu. Restauracje w sposób kreatywny pomagają nam urozmaicić nasze codzienne posiłki, a także rozbudować możliwość personalizacji. W ten sposób chcą oczywiście zapewnić sobie minimalny przynajmniej poziom przychodów w tym ciężkim czasie. Gastronomia szuka różnych innowacyjnych dróg, w tym między innymi może to być wejście w kategorię produktów garmażeryjnych czy mrożonych. Wiele restauracji, lokali wzmacnia w ten właśnie sposób emocjonalną więź z konsumentem, co jest szczególnie ważne w tym przełomowym okresie – dodaje Honorata Jarocka.

Zdaniem ekspertki z uwagi na ekonomiczne czynniki, które wiążą się z pandemią, cena stanie się kluczowym kryterium wyboru. – Jednak wierzymy, że po jakimś czasie konsumenci wrócą do pozytywnych nawyków. Zdrowie, bezpieczeństwo – to będą te atuty, którymi będziemy się kierować przy wyborze produktów spożywczych. Na pewno zmieni się nasza percepcja - dotąd dużo mówiono w negatywnym świetle o stosowaniu plastiku, a dzisiaj ta dodatkowa bariera jako forma ochrony żywności jest pożądana przez konsumentów, więc wiele priorytetów ewoluuje – mówi Honorata Jarocka.

Jednak podkreśla, że nacisk na to, aby rozwiązania opakowaniowe były przyjazne dla środowiska nadal będzie istotny w dłuższej perspektywie czasu, gdy sytuacja się unormuje – zarówno zdrowie konsumenta, jak i planety powinno być dla nas wszystkich kluczowe.   

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    nawyki zak RSS ALERT    /    nawyki zakupowe Polaków RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.109.152
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!