Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Koronawirus: Sektor żywnościowy i handel reagują spokojnie i elastycznie

Na tle reakcji na koronawirusa w innych krajach, głównie na myśli mam Chiny, Polska reaguje bardzo spokojnie i racjonalnie. Firmy muszą działać jak żołnierz – robić swoje w każdych warunkach oraz dbać o własne interesy i o interes klientów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Koronawirus: Sektor żywnościowy i handel reagują spokojnie i elastycznie
Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego, fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2020, 11:54

– Sytuacja kryzysowa jest m.in. okazją do podtrzymania wizerunku firmy niezawodnej oraz biznesowego sprostania wzrostom i spadkom popytu na „kryzysowe” artykuły. Trzeba być przygotowanym nawet na decyzje skrajne – np. na zaprzestanie działalności. W każdym scenariuszu jednak podstawą jest właściwe poprowadzenie biznesu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

– Chodzi tu więc o stworzenie specjalnej kryzysowej oferty z produktów normalnie sprzedających się zdecydowanie wolniej i w innych proporcjach. W konsekwencji zaś, nie tylko o ochronę klientów, ale też o utrzymanie ciągłości wypłat dla załogi, zakupienie i uruchomienie zabezpieczeń sanitarnych, ewentualnie pomoc dla władz publicznych – wedle procedury i przepisów prawa. I tak się dzieje, czego sektorowi pogratulujmy – dodaje.

– Czyta się niekiedy o „armagedonie” zakupowym, w związku z wirusem i ewentualnymi kwarantannami, chorowaniem itd. Osobiście sądzę, że nie jest zjawisko powszechne – raczej mówimy o incydentach, sprawnie naprawianych. Nie ma też paniki, a wzmożone zakupy w zaistniałej sytuacji to reakcja normalna i zarządzana. Doceńmy siebie za to – mówi ekspert.

– Tak samo doceńmy działanie firm handlowych, które oprócz misji społecznej mają obowiązek dbania o swoje przychody.  Jeśli wzmaga się popyt, to jest to okoliczność do zarobienia pieniędzy. Zresztą „fiskus” też swoje z tego dostanie. Na tym polega praca handlu – i chyba jest rzeczą pożądaną, że wzmożona praca może dać „wzmożoną” korzyść w sytuacji czyhających zagrożeń epidemicznych, co może stworzyć nagłe wydatki i zredukować przychody – tłumaczy Faliński.

– Nie jest przecież niemożliwe, że rozwój procesu epidemicznego może skutkować zamrożeniem działalności i stratami. Obowiązuje tu jednak pewne moralne zastrzeżenie.  Trudno mieć pretensje do firmy o zwiększony w kryzysie obrót. Tym niemniej naganną jednak jest sytuacja  – co niestety się zdarza, na szczęście incydentalnie – gdy próbuje się drenowania kieszeni, czyli żerowania na nagłym zapotrzebowaniu np. na maseczki, płyny i mydła, trwalszą żywność, leki i parafarmaceutyki – podkreśla.

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    łańcuch żywnościowy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kate 2020-03-12 11:57:21
    Brawo panie ekspercie!!! Większych bzdur dawno nie czytałam!!!! Jak można pisać, że nie ma paniki kiedy w sklepach półki są puste a kolejki jak nigdy!!! A to, że nie jest niczym złym, że firmy raptem podwyższają ceny mięsa czy innych produktów bo przecież państwo też zarobi jest stwierdzeniem poniżej jakichkolwiek norm społecznych!!! Taki z pana patriota, napchać kieszenie kosztem rodaków!!!! Wstyd!!!
  • też producent. 2020-03-14 11:43:10
    Człowieku ! skompromitowałeś się w poprzedniej firmie - bo jak wszyscy wiedzą ; tak gadasz jak ci płacą i każą gadać . A że ci płaciły i płacą sieci zachodnie - to się płaszczysz pod nich i gadasz głupoty . Dorabiasz w tej redakcji ? czy twoi pracodawcy płaca im za publikowanie tych bzdur ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!