Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe wygrywają bliskością

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-05-2016, 14:22
Jak wynika z badania Koszyka cen dlahandlu.pl sklepy franczyzowe odstają od większych formatów cenowo i asortymentowo, bo ich głównym atutem jest bliska lokalizacja. Dlatego w zależności od miasta sklepy franczyzowe są o 40-50 zł droższe niż dyskonty. Często też nastawiają się na podstawowy asortyment: alkohole, pieczywo, nabiał, napoje, słodycze. Dlatego warzywa, owoce, mięsa i wędliny często są tu znacznie droższe niż u konkurencji - podaje dlahandlu.pl
Koszyk cen: Sklepy franczyzowe wygrywają bliskością
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 272,56 zł w Lublinie do 321,28 zł w Warszawie. W połowie marca ceny w tej sieci wahały się od 288,16 zł na Górnym Śląsku do 311,96 zł w Poznaniu. Oznacza to zwiększenie różnicy cenowej pomiędzy badanymi miastami z 23 zł do 49 zł.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 305,83 zł w Krakowie do 321,28 zł w Warszawie. W połowie marca notowaliśmy ceny od 294,66 zł na Górnym Śląsku do 331,75 zł w Bydgoszczy. Oznacza to zmniejszenie się różnicy pomiędzy badanymi miastami z 37 zł do 15 zł.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!