Koszyk cen: Stokrotka inwestuje w ceny

A oto pełne zestawienie w ramach grudniowego monitoringu cen 50 produktów w 5 sieciach supermarketów:
Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 279,5 zł w Krakowie do 286,3 zł w Lublinie. W październiku podobne zakupy kosztowały tutaj od 274 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Poznaniu, a rok temu płaciliśmy za nie od 288 do 289,5 zł. Oznacza to, że na przestrzeni roku Stokrotka była w stanie obniżyć ceny o ok. 10 zł. Natomiast w porównaniu z październikiem br. ceny wzrosły o ok. 5-8 zł.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W sieci Mila podobne zakupy można zrobić płacąc 282-290 zł w porównaniu do 284-288,5 zł w październiku br. Rok temu za Koszyk 50 produktów w sklepach Mila płaciliśmy od 279 do 284,5 zł. Oznacza to podwyżki na poziomie 2-5 zł.
W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 282,5 zł w Warszawie do 290 zł w Trójmieście. W październiku w tej sieci ceny wahały się od 275 zł w Lublinie do 281 zł w Warszawie. Oznacza to wzrost cen o 7-9 zł w zależności od lokalizcji. Rok temu podobne zakupy kosztowały 280-286 zł, czyli o 2-4 zł więcej niż obecnie.
W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 288-289,5 zł w zależności od miasta. W październiku sieć oferowała Koszyk 50 produktów w cenie 283 zł, rok temu zaś w cenie 289-290 zł. Oznacza to utrzymanie cen w ujęciu rdr. oraz podwyżkę cen o 5-6 zł w ujęciu mdm.
Z kolei w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy od 310 zł w Trójmieście do 321 zł w Warszawie. W październiku ceny wahały się od 280,5 zł we Wrocławiu do 303 zł w Bydgoszczy. Rok temu sieć proponowała ceny 268 - 274 zł. Oznacza to wzrost o 20-30 zł w ujęciu mdm. oraz 40-50 zł w ujęciu rdr. Podwyżki to nie tylko wynik jednostkowo wyższych cen, ale także braków asortymentowych czy pojawienia się droższych produktów w miejsce dotychczas badanych, np. w kategorii wędlin.
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 30 listopada - 1 grudnia 2018 roku.
Więcej na dlahandlu.pl
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Duże sieci są w stanie powstrzymać wzrost cen? Robią to na dwa sposoby
-
Średnia cena koszyka zakupowego w maju nieco spadła
-
Ukraińskie firmy myślą o ekspansji w Polsce. W które obszary rynku celują?
-
Eurocash proponuje, aby cały zysk netto za '21 trafił na kapitał zapasowy
-
AgroUnia: Przyczyn inflacji należy szukać w wysokich marżach zagranicznych sieci
-
Netto może być w Polsce większe niż Biedronka? Jest jeden warunek
-
Carrefour i Auchan pod lupą UOKiK! Zastrzeżenia budzą niektóre opłaty
-
Dino Polska nie przerzuciło inflacji kosztów na konsumenta
-
Czy Auchan opuści Rosję? Sieć nie pozostawia wątpliwości
-
Kaufland promuje pracę w logistyce rapowym teledyskiem
komentarze (0)