• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys ekonomiczny i demografia wymuszą zmianę strategii rozwoju sieci handlowych

Zmniejszająca się populacja i spadek siły nabywczej w Europie Zachodniej zmuszają detalistów do przyjmowania nowych strategii rynkowych, aby utrzymać wzrost - wynika z badania firmy Roland Berger.
  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2012, 19:36
Kryzys ekonomiczny i demografia wymuszą zmianę strategii rozwoju sieci handlowych
- Dzięki ofercie online można dotrzeć do około 500 milionów internetowych konsumentów w całej Europie - mówi Krzysztof Badowski, partner w firmie Roland Berger Strategy Consultants

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost obrotów. Zróżnicowane koncepcje i formaty w poszczególnych krajach zapewniały szybki wzrost; w Europie Zachodniej istnieje kilka dominujących modeli sprzedaży detalicznej: supermarkety w Holandii i w Belgii, dyskonty w Niemczech i centra handlowe we Francji. Jednak malejący przyrost populacji, spadek cen i utrata siły nabywczej od czasu kryzysu ekonomicznego doprowadziły do stagnacji sprzedaży a nawet jej spadków. Oznacza to, że przed detalistami staje wyzwanie stworzenia nowych strategii wzrostu zarówno dla ich rynków tradycyjnych, rozwiniętych, jak i tych kształtujących się. Nowe badanie Roland Berger zatytułowane „Western European Retailers - At cross-roads between revolution or evolution" prezentuje cztery możliwe kierunki strategii wzrostu dla detalistów.

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, partnera zarządzającego w firmie doradczej Roland Berger Strategy Consultants detaliści w Europie Zachodniej mają problemy z generowaniem dalszego wzrostu przychodów. - Aby znaleźć sposób na wyjście z impasu, muszą reagować na nowe zwyczaje zakupowe konsumentów i zmiany rynkowe poprzez wprowadzania innowacyjnych konceptów sklepów i produktów - mówi Krzysztof Badowski.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Franek 3 2012-10-24 10:14:21

    Coś się chyba temu facetowi pomyliło, 500 mln to cała ludność Europy, a nie sądzę aby nawet połowa tych ludzi kupowała już cokolwiek przez internet.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!