• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys spowoduje, że Amerykanie będą coraz bardziej otyli

Kryzys spowoduje, że Amerykanie zaczną oszczędzać na jedzeniu, a to oznacza dodatkowe kilogramy, ostrzegają eksperci. Z ich badań wynika, że spadek dochodów jest skorelowany ze wzrostem otyłości i niezdrowymi nawykami żywieniowymi.
  • Autor: pb.pl/interactive investors
  • Data: 11-01-2009, 19:49

Eksperci ostrzegają. Obawy pogorszenia sytuacji materialnej spowodują, że Amerykanie będą rezygnować z zakupu zdrowej, choć relatywnie droższej żywności, jak ryby, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, na rzecz "śmieciowego jedzenia".

- Ludzie będą oszczędzać na jedzeniu. Oznacza to więcej pustych kalorii lub więcej żywności bogatej w cukry, nasycone tłuszcze i ziarna przetworzone, bo tak jest taniej - uważa Adam Drewnowski, szef programu nauk żywienia na University of Washington w Seattle.

Jego badania wskazują, że istnieje związek między dochodami a otyłością.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W Seattle odsetek osób otyłych jest pięciokrotnie wyższy w biednych dzielnicach - mówi Adam Drewnowski.

Z kolei badanie przeprowadzone w Kalifornii wykazało, że 10-proc. wzrost poziomu ubóstwa oznacza 6-proc. wzrost otyłości wśród dorosłych.

Liczba nowych przypadków cukrzycy ciągu ostatniej dekady wzrosła w USA o 90 proc. w. Przyczyną jest otyłość i siedzący tryb życia. Dziewięć na dziesięć amerykańskich stanów, w których zanotowano najwyższy procent nowych przypadków cukrzycy zlokalizowanych jest na południu kraju. To region USA, gdzie jest olbrzymia liczba ubogich ludzi.

Stany Zjednoczone już dziś mają olbrzymi problem z otyłością. Dotyczy on ponad jednej trzeciej dorosłych Amerykanów, czyli 72 mln ludzi i 16 proc. amerykańskich dzieci. Recesja może ten trend jeszcze pogłębić, bo więcej osób będzie sięgać po tanią żywność.

Odporna na kryzys jest sieć McDonald's oferująca tanie menu bogate w tłuszcze i kalorie. Jim Skinner, prezes firmy, powiedział w październiku ubiegłego roku, że największa na świecie sieć sprzedająca hamburgery okazuje się „odporna na recesję". W trzecim kwartale zysk był lepszy od oczekiwań, a przychody były wyższe o 7 proc.

Z kolei sieci kojarzone ze zdrowym odżywianiem, np. sklepy spożywcze Whole Foods, idą w dół razem z gospodarką. Whole Foods świetnie sobie radził przed kryzysem sprzedając organiczne, naturalne i przygotowywane ze świeżych składników produkty. W listopadzie sieć podała, że sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 0.4 proc., podczas gdy rok wcześniej wzrost sięgnął 8,2 proc.

Według Adama Drewnowskiego, można jeść tanio i zdrowo. Tak, jak Amerykanie podczas Wielkiego Kryzysu w latach 30.

- Trzeba jeść niedrogie, ale pożywne produkty, jak mielona wołowina, rośliny strączkowe, mleko, orzechy, sery, marchew, ziemniaki, pomidory w puszce, zupy i ryż - wymienia Adam Drewnowski.

I dodaje, że to taka „dieta na nowy kryzys".

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!