• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys sprzyja dyskontom. Zakupy robi tam już trzy czwarte Polaków

Już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach. Wartość sprzedaży rośnie w tych placówkach w tempie dwucyfrowym - na przykład w czerwcu o ponad 13 proc. Natomiast w małych sklepach osiedlowych - maleje lub zatrzymała się na stałym poziomie. Powodem jest fakt, że dyskonty są tańsze, a Polacy mają coraz mniej pieniędzy - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 21-08-2012, 07:57
Kryzys sprzyja dyskontom. Zakupy robi tam już trzy czwarte Polaków
Według badania firmy MarketSide, w dyskontach przynajmniej raz w miesiącu kupuje 72 proc. Polaków

Jak podaje „Rz", z szacunków Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że 2,5 mln Polaków żyje w skrajnej biedzie, a rodziny zaczynają coraz mocniej odczuwać spadek dochodów. Zdaniem ekspertów, na rynku widać zmiany zwyczajów zakupowych - Polacy coraz chętniej kupują pod markami własnymi, które z reguły sa o 20-30 proc. tańsze od markowych odpowiedników.

PMR szacuje, że w 2011 roku sprzedaż pod markami własnymi sieci wzrosła o 21 proc., a w tym roku wzrost ma wynieść 23 proc. Oznacza to, że na tego typu produkty wydamy w tym roku niemal 37 mld zł. To powoduje, że w private labels inwestują właściwie wszystkie segmenty rynku, od dyskontów po supermarkety czy delikatesy - czytamy w „Rz".

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przeczytaj także:

Kryzys zagląda nam w oczy. Zaczynamy ciąć wydatki

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!