• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys to dobry czas dla fast foodów i dyskontów

Wojciech Szpila, inżynier z Bydgoszczy, który jeszcze w latach 90. wydobywał diamenty w RPA i Nigerii, niedawno uruchomił w rodzinnym mieście swoją czwartą restaurację na licencji McDonald's - czytamy w dzienniku Polska.
  • Autor: Polska
  • Data: 15-01-2009, 08:00
Kryzys to dobry czas dla fast foodów i dyskontów

- Spowolnienie? Ja go nie odczuwam. Obroty i liczba klientów w każdym z lokali są nawet o kilkanaście procent wyższe niż w styczniu ubiegłego roku - mówi.

Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's zapowiada, że kryzys jego sieci nie straszny. Otwarte w ostatnich tygodniach 10 restauracji, m.in. w Bydgoszczy i Warszawie, to dopiero początek. - Przyspieszamy. W ciągu trzech lat chcemy powiększyć liczbę lokali o 50 proc. - zapowiada.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z nieoficjalnych infomacji wynika, że w tym roku powstanie kilkadziesiąt nowych restauracji, co oznacza, że sieci potrzebować będzie około 2-3 tys. nowych rak do pracy, a w ciągu trzech lat - nawet 5 tys. Już w ubiegłym roku zatrudnienie wzrosło z 11,4 do 12,5 tys. osób.

W USA, gdzie sprzedaż detaliczna od kilku miesięcy spada, np. w grudniu zmalała o 2,7 proc., notując największy spadek od 1992 r., McDonald's notuje wzrost obrotów. Z ostatnich danych wynika, że w listopadzie były one wyższe o 4,5 proc. a w Europie o 7,8 proc. Był to 50 miesiąc nieprzerwanyego wzrostu.

Ale nie tylko McDonald's ma szansę na rozwój w czasach kryzysu. Z najnowszego, nie opublikowanego jeszcze raportu PMR, do którego dotarła Polska, wynika, że fast foody będą jedną z nielicznych branż, które skorzystają na spowolnieniu.

Sieci takie jak KFC, Burger King, Da Grasso mogą liczyć na to, że liczba klientów im wzrośnie, po tym, jak odejdą one od droższych restauracji. - Prognozujemy, że rozwijać się będą szybciej niż cała gastronomia, w tempie około 3,5 proc. rocznie - mówi Patrycja Nalepa, analityk firmy PMR.
Jeszcze lepsze prognozy analitycy mają dla branży dyskontowej: rozwijać się ona będzie w podobnym jak w tym roku tempie. A w tym roku przychody sklepów dyskontowych wzrosły o 28 proc.

Podobnego zdania jest firma Roland Berger, która szacuje, że do 2010 roku liczba sklepów dyskontowych wzrośnie o 34 proc. i sięgnie prawie 2,3 tys. Dziś w Polsce jest już 1700 tanich sklepów. Za cztery lata Polacy zostawiać będą w nich o prawie 6 mld zł więcej niż obecnie.
Biedronka, która w ubiegłym roku zwiększyła zatrudnienie z 19,3 do 27 tysięcy osób, planuje otwarcie w tym roku 130 nowych placówek, obok ok. 1200 istniejących. Netto, które ma około 150 sklepów, powiększy ich liczbę o 20 proc. Kolejne placówki otwierają Lidl i Aldi, ale planów nie zdradzają.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!