• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys tylko wzmocnił polskie sieci handlowe?

W świecie biznesu panuje przekonanie, że kryzys w najmniejszym stopniu dotknie branże spożywczą i farmaceutyczną. To dobry prognostyk dla firm handlowych, takich jak np. giełdowe Emperia, Eurocash czy Bomi. O tym, że mają przed sobą dobre perspektywy, świadczą m.in. imponujące wyniki rozwoju ich sieci sklepów franczyzowych. Zdaniem ekspertów, kryzys - paradoksalnie - może im w tym jeszcze pomóc. Emperia, Eurocash i Bomi złowiły do swoich sieci ponad tysiąc nowych sklepów. Podczas gdy wiele branż i firm wstrzymuje oddech z powodu kryzysu, w branży handlowej rozkwita hossa - franczyzowa - informuje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 09-02-2009, 07:35
Kryzys tylko wzmocnił polskie sieci handlowe?

Z informacji uzyskanych od trzech wymienionych firm wynika, że w 2008 r. udało im się pozyskać do swoich największych sieci franczyzowych grubo ponad tysiąc nowych sklepów spożywczych z całej Polski. Najwięcej złowiły ich idące łeb w łeb grupy Emperia i Eurocash. Rozwijana przez Emperię sieć Groszek pozyskała aż 369 sklepów, a sieć ABC budowana przez Eurocasha - 348. Ponadto firmy nie tylko nie zamierzają zwalniać tempa w 2009 r., ale jeszcze je przyspieszyć.

Eurocash chce w tym roku poprawić wynik z 2008 r. i przyłączyć do swojej sieci ABC aż 400 nowych sklepów, tak by ich całkowita liczba wzrosła do 3250 placówek. Emperia też zapowiada umocnienie sieci Groszek we wszystkich województwach, a także plan pozyskania 100 nowych sklepów do swojej nowej sieci delikatesów franczyzowych Milea. Znaczące przyspieszenie rozwoju swoich sieci franczyzowych zapowiada też zarząd grupy Bomi, która w 2008 r. zdołała przyłączyć do swoich sieci franczyzowych (Sieć 34 i eLDe) 227 sklepów. Bomi nie ujawnia na razie szczegółów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jedno jest pewne: Emperia, Eurocash i Bomi mają przed sobą wielkie pole do popisu. Zdaniem ekspertów, duże przyrosty liczby sklepów w ich sieciach franczyzowych są możliwe do powtórzenia w tym roku.

- Szacujemy, że w Polsce działa około 40 tysięcy niezależnych sklepów spożywczych, które stanowią przedmiot pożądania dla różnych sieci franczyzowych. Myślę, że docelowo większość średnich sklepów spożywczych zrzeszy się w sieciach. Samodzielnych placówek będzie ubywać. Na niezależność będą mogły pozwolić sobie tylko najsilniejsze i najlepsze. Najsłabsze sklepy, które nie załapią się do sieci, będą powoli się wykruszać - mówi Adam Wroczyński, ekspert Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych specjalizującej się w doradztwie związanym z franczyzą.

Kryzys tylko przyspieszy integrację handlu i rozwój sieci.

- Spowolnienie gospodarcze służy rozwojowi sieci franczyzowych. Z jednej strony, skłania wielu przedsiębiorców do szukania bezpieczeństwa własnego biznesu pod opieką znanej marki i silnej organizacji, a z drugiej, zwiększa liczbę sieci handlowych i usługowych szukających franczyzobiorców, co wynika m.in. z ich chęci podzielenia się ryzykiem związanym z rozwojem w trudnych czasach - tłumaczy Arkadiusz Słodkowski, dyrektor firmy doradczej Profit System.

Firmy handlowe, które złowią w sieci franczyzowe najwięcej sklepów, mogą liczyć na wzrost obrotów idący w setki, a nawet miliardy złotych. Fachowcy podkreślają , że zarobią na tym także właściciele integrujących się sklepów (m.in. otrzymując korzystne warunki zakupu produktów, know-how i wsparcie marketingowe).

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kmiecik Witold 2010-07-27 21:12:29

    posiadam sklep na osiedlu mieszkaniowym w lodzi , jest to budynek wolnostojacy o powierzchni 106 m2.poszukuje kontracheta na wynajecie z powodu wieku ichoroby. Łódż.Krzywa 1. 93-138. tel.501.705.225

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!