Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Kryzys zahamował rozwój specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem

Słaba koniunktura spowodowała, że ubywa specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem. Jak zgodnie przyznają producenci rozwijanie własnej sieci sklepów jest coraz trudniejsze ze względu na umacnianie się sieci handlowych, zwłaszcza dyskontów - informuje Rzeczpospolita.

Kryzys zahamował rozwój specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem

Autor: Rzeczpospolita
Data: 08-03-2010, 06:39

Kilka lat temu eksperci handlowej branży przewidywali renesans sklepów specjalistycznych oferujących pieczywo, nabiał, mięso lub ryby, bo ich rozwojowi sprzyjała koniunktura.

Jednak jak inormuje Rzeczpospolita te prognozy zweryfikował kryzys. Polacy zaczęli oszczędzać i coraz częściej robią zakupy w sieciach hipermarketów i dyskontów.

Według danych Euromonitor International w ubiegłym roku liczba sklepów specjalistycznych spadła o ponad 400, do 21,8 tys. Analitycy firmy zapowiadają spadek obrotów w tym sektorze o 5,6 proc. do 8,5 mld zł. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, twierdzi, że duże sieci handlowe wygrywają z małymi specjalistycznymi, szeroką ofertą, niskimi cenami i dodatkowymi usługami, dlatego liczba sklepów specjalistycznych sukcesywnie spada.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sklepy specjalistyczne RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT    /    tytoń RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Anda 2010-03-08 18:15:19
    Przecież polska zieloną wyspą jest.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!