• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, sieci handlowe zaczynają zmieniać strategie. Jedne wprowadzają aktywną politykę promocyjną, inne różnicują asortyment w swoich placówkach. Powodem jest kryzys i ograniczenie konsumpcji.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-02-2013, 08:31
Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

Mimo pozytywnych nastrojów, które dominowały przez długi czas, polscy konsumenci zaczęli oszczędzać i ograniczać wydatki. Odpowiedzią na to zjawisko sieci handlowych jest zmiana strategii działania i podejścia do biznesu. Jak podaje „RZ" część sieci wprowadza wielkie akcje promocyjne, nieraz tygodniowe, lub obejmujące całe kategorie produktowe. Taką metodę walki z ograniczeniem wydatków podjęły Lidl czy Polomarket, których przedstawiciele podkreślają, że są z nich bardzo zadowoleni i spełniły pokładane w nich nadzieje.

Zmiany w polityce sieci idą jednak znacznie głębiej niż standardowe obniżki cen. Delikatesy Alma, choć nadal mają w ofercie wiele niedostępnych nigdzie indziej towarów z wyższej półki, to w przypadku produktów kupowanych najczęściej konkurują cenowo z hipermarketami i dyskontami i często okazują się najtańsze. Jednak profil sklepu się nie zmienia - czytamy w RZ.

Jak powiedział gazecie Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska, firma chce zmieniać asortyment zależnie od lokalizacji. Mowa tu o kompleksowym jego dostosowywaniu do profilu okolicznych mieszkańców: ich oczekiwań, poziomu dochodów itd. To kolejna odpowiedź na kryzys. Podkreśla, że zawsze są osoby doskonale zarabiające, w takich miejscach sklepy mają mieć inny asortyment.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sieci liczą również na marki własne, gdyż te produkty są tańsze o 20-30 proc. od ich odpowiedników, czasami nawet tych samych producentów. Mimo niższych cen na sprzedaży takiego asortymentu generują wyższe niż zazwyczaj marże.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • konkurencja 2013-02-18 09:00:34

    dlaczego marka własna jest tańsza???

    Odpowiedz
  • gruszka 2013-02-18 12:15:47

    carrefour nie widzi bogatych klientów, bo nawet nie ma e-sklepu a uważają że 2 euro na dzień wydaje polak:)

    Odpowiedz
  • MAŁOROLNY 2013-02-18 15:07:25

    Jestem dostawcą do sieci płacę za półkę ( opłata marketingowa 6% OD OBROTU BRUTTO) WYMIANA NIESPRZEDANEGO TOWARU NA NOWY, PŁATNOŚĆ 35 DNI OD WPŁYWU FAKTURY DO SIECI . NIEDŁUGO REZYGNUJĘ NIE ZARABIAM NAWET NA KOSZTY C..J Z TAKĄ OJCZYZNĄ CO NA TO POZWALA

    Odpowiedz
  • obojętny 2013-02-18 19:54:07

    Do MAŁOROLNY: Są dostawcy, którzy mają w kontraktach po 30% warunków tzw. kontraktowych ...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!