Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Property Forum - na żywo

RETRANSMISJA SESJI

18-19 września 2023

Największa konferencja o rynku nieruchomości w Polsce

Magazyny na wysokich obrotach. Trendy, wyzwania i zmiany, na które musi być gotowy rynek magazynowy w Polsce

Handel

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 05-11-2015, 20:13
- Wspólny projekt PHU Specjał, spółki Delko oraz PT Dystrybucja (dawnej Polski Tytoń) pod roboczą nazwą Integracja ma pomóc małym sklepom detalicznym. Będziemy mogli im zaoferować lepsze warunki zakupowe, szerszy asortyment, wspierające sprzedaż działania marketingowe, a w konsekwencji obniżenie kosztów - mówił prezes GK Specjał, Krzysztof Tokarz, na sesji "Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy" podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: Poszerzamy ofertę poprzez specjalizację i integrację
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, fot. PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Projekt został zainspirowany spadającą liczbą małych sklepów i rosnącym usieciowieniem. Mimo iż maleje rynkowy udział niezależnych sklepów spożywczych, ich obroty rosną, bo te placówki są coraz bardziej konkurencyjne. Tymczasem w hurcie działa coraz mniej podmiotów. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruję w dużej konkurencji, a także zmianie pokoleniowej w tym sektorze - część przedsiębiorstw upada, część jest sprzedawanych. Ponadto rośnie znaczenie dystrybutorów, którzy prowadzą własne sieci sklepów. Taka współpraca jest nieodzowna, żeby sensownie prowadzić biznes - uważa prezes GK Specjał.

- Jeśli chcemy żeby sklepy zarabiały, musimy im pomóc. Podmiotami naszej spółki są sklepy franczyzowe Grupy Specjał: Nasz Sklep i Liwio – w sumie 5 tys. placówek. Scenariusze rozwoju tych formatów były dwa. Albo rozszerzamy kategorie o tytoń, chemię, mięso i wędliny – to trudne, czasochłonne i kosztowne; albo dogadamy się z dystrybutorami, aby różnice kapitałową i wolumenową nadrobić. I to wybraliśmy. Co zyskamy? Efekt synergii, transfer know-how i zasobów ludzkich oraz zwiększenie liczby sklepów, które będą franczyzobiorcami - wyjaśnił Krzysztof Tokarz.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!