Kto kupuje na Black Friday?
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 15-11-2018, 10:35
Konsumenci lubiący Black Friday w większości uważają się za miłośników promocji. Często przyznają, że ciężko im się oprzeć zakupom w promocyjnych cenach. 63% z nich, będąc na zakupach, wybiera produkty, które są aktualnie w promocji, a 54% twierdzi, że często kupuje więcej niż było to zaplanowane. 67% porównuje ceny w różnych miejscach, zanim wybierze ostateczną ofertę.
Osoby, które lubią Black Friday przyznają, że typy promocji, z których korzystają najczęściej to obniżka ceny produktu lub usługi (71%), większa ilość produktu za tą samą cenę (58%) oraz dodatkowy gratisowy produkt lub usługa przy zakupie jednego (49%). Jeśli biorą udział w konkursach to za najatrakcyjniejszą nagrodę uważają gotówkę (63%).
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Black Friday to święto zakupowe, ale cały czas nieco mniej popularne niż wyprzedaże letnie, zimowe czy świąteczne.
Wprawdzie Black Friday lubi mniejszy odsetek osób niż wyprzedaże letnie czy zimowe, jednak należy pamiętać, że te ostatnie trwają zazwyczaj kilka tygodni, natomiast Black Friday teoretycznie jeden dzień, a w praktyce weekend albo maksymalnie tydzień. Oznacza to, że tego czasu na zakupy jest mniej. Druga sprawa to nazewnictwo. Nie wszyscy mogą kojarzyć hasło Black Friday, gdyż w Polsce ta tradycja znana jest dopiero od kilku lat, sklepy też stosunkowo powoli wprowadzały promocje w tym czasie. Z roku na rok oferta sklepów, również onlinowych, w tym okresie jest coraz atrakcyjniejsza, dlatego można się spodziewać, że liczba zwolenników tego święta zakupów będzie rosła. Black Friday to na pewno okazja do zakupu prezentów świątecznych w atrakcyjnych cenach – komentuje Wojciech Paziewski z ARC Rynek i Opinia.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Dyrektor Manufaktury: Jak zawalczyć o uwagę i czas klientów centrów handlowych?
-
Drożyzna 2022: Polacy coraz bardziej oszczędzają na zakupach
-
Które dyskonty wybierają Polacy? Netto goni Biedronkę i Lidla
-
Lidl kusi wakacyjną ofertą …
-
Wakacyjny boom zakupów. Sprzedaż w Polsce przewyższyła prognozy
-
Płatności w sklepie: Zamiast karty uśmiech do kamery lub machnięcie ręką
-
Ikea ze specjalną akcją na Dzień Dziecka
-
Podrożały olej, masło, mięso wołowe, drobiowe i wieprzowe
-
Jak Polacy reagują na inflację?
-
Hipermarkety walczą o portfele Polaków. Jakich metod używają?
komentarze (1)
Ja tam się cieszę, że black friday zawitał do Polski, Sama zrobiłam taniej zakupy prezentowe na święta dla rodziny. Najbardziej to jestem zadowolona z kupionych kolumn na wyprzedaży z stx.pl , sporo pieniędzy zostało w kieszeni :)
Odpowiedz