• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Lęk przed recesją sprawia, że klienci sklepów rozkładają kampanię zakupową na dłuższy okres

Mniej więcej od połowy lat 90. sklepy nie tylko wydłużyły okres oczekiwania na święta, ale też zaczęły przedłużać w grudniu godziny otwarcia, a niektóre w dniach bezpośrednio poprzedzających Wigilię decydowały się na umożliwienie klientom zakupów przez całą dobę - pisze gazeta.pl.
  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 26-11-2012, 10:09

Już w latach 90. rzecznicy sklepów mieli gotowe odpowiedzi na zarzut zabijania atmosfery świąt zakupami. - Jesteśmy po to, by służyć klientom. Ludzie coraz dłużej pracują, muszą więc mieć czas na świąteczne przygotowania - odpowiadali.

- Sprzedaż rośnie przed końcem listopada, a apogeum osiąga dwa tygodnie przed świętami. Wyniki są wtedy przynajmniej o 50 proc. lepsze od przeciętnych, a w najlepszych lokalizacjach odnotowuje się wzrost sprzedaży nawet o 150 proc.- przyznaje w rozmowie z "GW" Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

- Handlarze założyli, że aby sprzedać odpowiednią ilość towaru, nie można klientów zabić psychologicznie. Trzeba dać im czas na oswojenie się ze świątecznymi wydatkami. Stąd kampania świąteczna zaczyna się na przełomie października i listopada, a prawdziwa sprzedaż w grudniu - wyjaśnia Faliński. - W tym roku ta tendencja może się jednak nie potwierdzić. Lęk przed recesją może oznaczać, że klienci sklepów będą woleli rozłożyć kampanię zakupową na dłuższy okres.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ktoś to policzył? 2012-12-05 15:19:47

    tak ludzie pracują dłużej - chyba w tych galeriach właśnie co im się wydłuża godziny w grudniu. marnowanie wszystkiego - po cholerę mi otwarty np. ccc po 21:00? ile ma ludzi przyjść za dnia to przyjdzie i nie ma sensu 1h dłużej otwarcia, prądu szkoda i pracowników, którzy nie mają czym potem po pracy wrócić do domu:( we wszystkie niedziele też bym pozamykał te molochy sprzedażowe. Dajcie żyć, róbcie sobie zakupy przez 12 h w sobotę:) a w niedziele to z dzieciakami lepiej za miasto na wycieczkę - dla zdrowia

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!