Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Lepsze nastroje konsumentów w maju

Wskaźnik klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index w maju wyniósł minus 12,8 pkt, czyli o 2,7 proc. więcej niż w kwietniu - podał TNS Polska. Niski poziom indeksu wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych.
  • Autor: PAP
  • Data: 28-05-2014, 11:49

TNS wskazał w środę w komunikacie, że w maju wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wyniósł minus 17,9 pkt, choć poprawił się w porównaniu do poprzedniego miesiąca o ponad dwa punkty procentowe. "Najbardziej poprawił się wskaźnik oceny obecnej sytuacji ekonomicznej Polski - o 3 punkty procentowe" - zaznaczono.

Wynosząca minus 7,7 pkt ocena kondycji finansowej gospodarstw domowych odnotowała najwyższy, 3,3-proc. wzrost. Na tę ocenę składają się dwa podwskaźniki: ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 3 proc.) oraz roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (również wzrost o 3 proc.).

TNS Consumer Index jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od minus 100 do plus 100. Im wyższa wartość wskaźnika, tym bardziej pozytywny, optymistyczny klimat konsumencki.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych jest średnią arytmetyczną różnicy odpowiedzi pozytywnych i negatywnych na dwa pytania dotyczące postrzegania sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego. Może przyjmować wartości od minus 100 do plus 100. Im wyższa wartość wskaźnika, tym bardziej pozytywne oceny kondycji finansowej gospodarstw.

Natomiast wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej to średnia arytmetyczna sald odpowiedzi pozytywnych i negatywnych na trzy pytania dotyczące kondycji ekonomicznej Polski. Może przyjmować wartości od minus 100 do plus 100. Im wyższa wartość wskaźnika, tym bardziej pozytywne oceny sytuacji ekonomicznej.

Badanie przeprowadzono w dniach 9-14 maja na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!