Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Lewiatan o znakowaniu mięsa: Co czwarty konsument zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów

Jak sieci handlowe przygotowały się do znakowania mięsa i czy widzą u klientów patriotyzm zakupowy? Marcin Poniatowski, Dyrektor Marketingu Lewiatan Holding mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że wszystkie sklepy sieci Lewiatan są przygotowane do stosowania nowych przepisów, a główne czynniki brane pod uwagę przez konsumentów podczas codziennych zakupów to wciąż połączenie jakości produktu, ceny i miejsca jego pochodzenia.

Lewiatan o znakowaniu mięsa:  Co czwarty konsument zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów
Lewiatan o znakowaniu mięsa: Co czwarty konsument zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-10-2020, 10:53

- 30 września br. weszły w życie przepisy nakładające obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę grafiką przedstawiającą flagę kraju pochodzenia produktu. Rozporządzenie opublikowano pod koniec czerwca, dlatego też mieliśmy czas, aby się przygotować. Dziś wszystkie sklepy sieci Lewiatan są przygotowane do stosowania nowych przepisów. W widocznym dla klienta miejscu, na etykiecie cenowej została umieszczona grafika przedstawiającą flagę państwa, z którego pochodzi mięso - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Poniatowski, Dyrektor Marketingu Lewiatan Holding.

- Przeprowadziliśmy szkolenie on-line w zakresie właściwego oznakowania mięs w ladach chłodniczych. Dodatkowo na naszej platformie szkoleniowej zamieściliśmy materiał prezentujący, jak oznakowywać produkty zgodnie z nowymi przepisami.  Dla usprawnienia procesu wdrożenia przygotowaliśmy dla sklepów specjalne plansze z naklejkami flag państw - dodaje.

Czy Polska Sieć Handlowa Lewiatan zauważa rosnące zainteresowanie klientów krajem pochodzenia? 

Marcin Poniatowski tłumaczy, że rośnie liczba klientów, którzy sprawdzają informacje o produktach, takie jak ich skład i pochodzenie. - Część osób dokonuje zakupów kierując się patriotyzmem zakupowym. Dla tych osób informacja, o tym skąd pochodzi mięso, zapewne ma znaczenie - dodaje.

Jego zdaniem główne czynniki brane pod uwagę przez konsumentów podczas codziennych zakupów to wciąż połączenie jakości produktu, ceny i miejsca jego pochodzenia. - Jeszcze kilka lat temu decydującym czynnikiem decyzji zakupowej była cena, dziś już coraz częściej o tym, czy dany produkt zdobędzie nabywcę, decyduje jego jakość i pochodzenie - tłumaczy.

- Dobrze widać to w wynikach badania, jakie na nasze zlecenie przeprowadził instytut SW Research w lipcu 2020 roku. Wynika z nich, że co czwarty konsument zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów podczas każdych zakupów. Dodatkowo, aż trzech na czterech respondentów chciałoby mieć wpływ na to jakie produkty są dostępne w sklepie zlokalizowanym w ich okolicy. Odpowiedzią na ich potrzeby jest oferta sieci Lewiatan - podsumowuje Marcin Poniatowski.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 tys. pracowników. Łączne obroty w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lewiatan RSS ALERT    /    PSH Lewiatan RSS ALERT    /    Marcin Poniatowski RSS ALERT    /    znakowanie mięsa RSS ALERT    /    patriotyzm zakupowy RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    lady mięsne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.204.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!