• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Liczba sklepów nieznacznie spadła, wzrosła powierzchnia spzedażowa

Na koniec 2011 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 345 tys. i była niższa niż przed rokiem o 0,3 proc. Powierzchnia sprzedażowa sklepów w końcu 2011 r. wyniosła ok. 32 984 tys. mkw. i była większa niż w roku poprzednim o 3,8 proc .
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-10-2012, 14:43

Jak wynika z ostatniej publikacji GUS, wzrost powierzchni zanotowano w sklepach we wszystkich przedziałach powierzchniowych. Największy przyrost powierzchni odnotowano w przedziale 400 - 999 mkw. (o 6,1%) oraz 1000 mkw. i więcej (o 5,7%). Wolniejszy wzrost powierzchni sklepów zaobserwowano natomiast w przedziale 100 - 399 mkw. (o 3,2%), oraz 99 mkw. i mniej (o 2,3%).

W układzie regionalnym najwyższy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 400 - 999 mkw. miał miejsce w województwach: świętokrzyskim (o 13,1%), warmińsko-mazurskim (o 10,6%), oraz wielkopolskim (o 10,1%), zaś w przedziale 1000 mkw. i więcej w województwach: podlaskim (o 18,5%), świętokrzyskim (o 15,7%), a także wielkopolskim (o 13,5%).

W 2011 r. na jeden sklep przypadało średnio 112 osób, podczas gdy w 2010 r. było to odpowiednio 111 osób. W grupie przedsiębiorstw, o liczbie pracujących powyżej 9 osób, nadal przybywało sklepów z pełnym udziałem kapitału zagranicznego. Liczba sklepów należących do tych przedsiębiorstw zwiększyła się o 16,3%, a powierzchnia sprzedażowa o 6,8%. Średnia powierzchnia sklepów tych przedsiębiorstw wyniosła 602,5 m2 (odpowiednio w sklepach przedsiębiorstw własności prywatnej krajowej - 171,8 mkw.). Natomiast udział liczby sklepów należących do tych przedsiębiorstw w liczbie sklepów ogółem wzrósł o 0,5 p.proc. w porównaniu z ub. rokiem.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2011 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 646,1 mld zł i była o 9,0% wyższa niż przed rokiem. W punktach sprzedaży detalicznej wartość sprzedanych towarów wyniosła 624,0 mld zł, (wzrost o 9,1%), z tego wartość żywności i napojów bezalkoholowych - 161,0 mld zł (wzrost o 3,2%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych - 54,7 mld zł (wzrost o 1,7%) i towarów nieżywnościowych - 408,3 mld zł (wzrost o 12,8%). W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna wyniosła 22,2 mld zł (wzrost o 5,2%).

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!