Lidl eksportuje polską żywność. Na które rynki trafiają te produkty?
- Autor: oprac. OW
- Data: 26-05-2022, 13:55

Lidl Polska eksportuje polską żywność
Blisko 4,3 mld zł wyniosła w 2021 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 4 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju.
Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska
W 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. W ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.
Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło.
- W 2021 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 276 polskich dostawców do 28 europejskich krajów wyniosła blisko 4,3 mld PLN. Natomiast w ciągu 4 lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Te liczby mówią same za siebie - komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.
Lidl współpracuje z Grupą Mlekovita
Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Mlekovita, firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach brandu Mlekovita.
- Współpraca między Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz trafiać w gusta konsumenckie. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37-procentowy wzrost! – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.
W roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Sylwester Stępień, Pekao: klienci mogą kupować więcej produktów budżetowych
-
Lidl otwiera energooszczędny i ekologiczny sklep w Warszawie
-
Barbora.pl z nową usługą dostawy zakupów
-
Inwestycje w najnowsze technologie w handlu są koniecznością
-
Mlekovita świętuje 30-lecie swojej marki
-
Platforma zakupowa fyrtel.market skaluje biznes
-
Żabka vs studenci z Poznania. O co chodzi w sporze o zielonego hot doga?
-
Te lody kupisz tylko w Lidlu. Nowe smaki od 20 czerwca
-
Lidl zatrudnił 170 osób z Ukrainy. Ile zarobią?
-
Nowość w Lidlu: mule w białym winie z polskiej Winnicy Niemczańskiej
komentarze (1)
no i bardzo dobrze. A może tak inni spróbują iść w ślad? W inflacji eksport to bardzo dobre wyjście; czyż nie? Poza tym - uśmiecham się, widząc pozycję marki Pilos na tle prób podważania roli marek własnych ze strony Mlekovity, lat temu kilka wstecz.
Odpowiedz