Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Lidl eksportuje polską żywność. Na które rynki trafiają te produkty?

  • Autor: oprac. OW
  • Data: 26-05-2022, 13:55
Lidl Polska eksportuje polską żywność. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty.
Lidl eksportuje polską żywność. Na które rynki trafiają te produkty?
Lidl eksportuje polską żywność. Do jakich krajów trafia jej najwięcej? Fot. shutterstock

Lidl Polska eksportuje polską żywność

Blisko 4,3 mld zł wyniosła w 2021 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 4 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju.

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska

W 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. W ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. 

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło. 

- W 2021 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 276 polskich dostawców do 28 europejskich krajów wyniosła blisko 4,3 mld PLN. Natomiast w ciągu 4 lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Te liczby mówią same za siebie - komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska. 

Lidl współpracuje z Grupą Mlekovita

Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Mlekovita, firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach brandu Mlekovita.

-  Współpraca między Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz trafiać w gusta konsumenckie. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37-procentowy wzrost! – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. 

W roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • MAF 2022-05-26 11:46:36

    no i bardzo dobrze. A może tak inni spróbują iść w ślad? W inflacji eksport to bardzo dobre wyjście; czyż nie? Poza tym - uśmiecham się, widząc pozycję marki Pilos na tle prób podważania roli marek własnych ze strony Mlekovity, lat temu kilka wstecz.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!