• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Lidl, Makro, E.Leclerc, Auchan - sierpień pod znakiem spadku cen

Średnia cena koszyka zakupowego w sieciach handlowych w sierpniu spadła o 2,4 proc. w stosunku do lipca 2021 r. i o 2,93 proc. wobec sierpnia 2020 r. – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ informacja prasowa
  • Data: 15-09-2021, 07:38
Lidl, Makro, E.Leclerc, Auchan - sierpień pod znakiem spadku cen
Spadły ceny w sieciach handlowych w sierpniu 2021 r./ fot. shutterstock

W sierpniu 2021 r. "Badanie i Raport Koszyk Zakupowy" wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 224,45 zł. To spadek o 5,53 zł (2,4 proc.) w porównaniu do lipca br. i o 6,67 zł (2,93 proc.) w porównaniu do sierpnia 2020 r. - napisano w informacji prasowej firmy ASM Sales Force Agency.

Spadły ceny w sieciach handlowych w sierpniu

"Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w sierpniu br. były niższe niż w lipcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Auchan (7,37 proc.). W ujęciu rocznym, w ośmiu sieciach również odnotowano spadek cen wobec 2020 roku. Były to min.: E.Leclerc (-8,44 proc.), Auchan (-8,16 proc.), Lidl (-7,31 proc.) czy Makro (-6,85 proc.). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci E.Leclerc, w której średnia cena w sierpniu 2021r. była niższa o 19,58 zł niż przed rokiem" - stwierdzono w informacji prasowej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wartość koszyków zakupowych skomponowanych wyłącznie z najdroższych lub najtańszych produktów również spadła zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym. Koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych kosztował 176,31 zł (mniej o 10,76 zł niż w lipcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 289,01 zł (mniej o 6,09 zł niż w lipcu). Wartość koszyka minimalnego w sierpniu br. była niższa o 1,37 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w sierpniu br. tańszy o 8,85 proc. niż w 2020 r.

"Wynika to z dwóch bardzo istotnych faktów. Po pierwsze, jak co roku w sierpniu, sieci handlowe prowadziły szeroko zakrojoną akcję +back to school+. Dla wracających z wakacji klientów to ważny czas, aby przed rozpoczynającym się rokiem szkolnym, wyposażyć dzieci w niezbędne akcesoria. Drugi powód niższej wartości badanego koszyka, to efekt wciąż zaostrzającej się walki sieci handlowych o klientów. W wielu przypadkach właściciele sklepów mają jeszcze przestrzeń do tego, aby nie przekładać rosnących cen na konsumentów i część podwyżek biorą na siebie" - powiedział cytowany w informacji prasowej dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.

Ceny w sierpniu - najtaniej w dyskontach

W sierpniu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach - 219,12 zł. Za zakupy w internecie trzeba było zapłacić o 15,76 proc. więcej. I to mimo że w sierpniu także w tym kanale ceny spadły w stosunku do lipca o 1,84 proc. - wynika z badania.

W +Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy+ przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 11 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych jak i w kanale e-commerce.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!