Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Lidl opracowuje standard bioróżnorodności dla producentów owoców i warzyw

Wspólnie z partnerami Lidl opracowuje pierwszy standard rolniczy skoncentrowany na bioróżnorodności dla konwencjonalnej produkcji owoców i warzyw. Standard będzie dostępny dla wszystkich producentów Lidla w Europie, jako rozszerzenie aktualnego standardu GLOBALG.A.P, zgodnie z którym funkcjonują wszyscy dostawcy owoców i warzyw do sklepów Lidl Polska. Prace potrwają do końca 2021 roku.

Lidl opracowuje standard bioróżnorodności dla producentów owoców i warzyw
Sklep Lidla w Polsce. Fot. Grand Warszawski / Shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-02-2021, 12:58

Firma Lidl Polska jest świadoma swojej odpowiedzialności za ochronę ekosystemów. Utrata bioróżnorodności stanowi egzystencjalne zagrożenie dla ekosystemów, dlatego rozwijając pierwszy standard bioróżnorodności dla rolnictwa konwencjonalnego, Lidl przyczynia się do jej ochrony.

Lidl współpracuje z uznanymi międzynarodowymi ekspertami w dziedzinie zrównoważonych systemów żywnościowych i rolnictwa. Partnerami sieci są: Sustainable Food Systems (SFS) – w roli lidera projektu, jak również Global Nature Fund (GNF), Bioland, przedstawiciele producentów rolnych, organizacji pozarządowych oraz uniwersyteccy. Wielostronne zaangażowanie partnerów uwzględnia różne punkty widzenia. Rozszerzony standard rolniczy GLOBALG.A.P., jest opracowywany dla wszystkich uczestników rynku, od producentów po dystrybutorów.

Międzynarodowy standard GLOBALG.A.P. obejmuje dobre praktyki rolnicze dla wszystkich form produkcji rolnej. Dzięki rozszerzeniu standardu o aspekt bioróżnorodności (biodiversity) producenci owoców i warzyw będą mogli w ramach corocznego audytu skontrolować swoje praktyki rolnicze pod kątem ochrony bioróżnorodności, podkreślić swoje zaangażowanie oraz zainspirować innych uczestników rynku.

Lidl Polska podkreśla także swoją rolę innowatora w zakresie budowania asortymentu owoców
i warzyw. Sieć jako pierwsza wprowadziła do oferty owoce i warzywa znakowane naturalnym światłem – bio seler, bio pietruszkę, bio marchew oraz bio awokado, co przyczyniło się do „rozpakowania” bio artykułów z plastikowych opakowań. Na „Ryneczku Lidla” znajdziemy także specjalny asortyment dedykowany najmłodszym klientom, w tym słodkie jabłka grójeckie odmiany royal gala, banany w mniejszym rozmiarze dla dzieci, minimarchewki oraz słodkie minipapryczki bezpestkowe – wszystko dostosowane do mniejszych apetytów i mniejszych rączek.

Lidl pioniersko wprowadził także bio ziemniaki i bio cebulę w ekologicznych, biodegradowalnych opakowaniach oraz sklasyfikował rodzaje ziemniaków zgodnie z przeznaczeniem, tak aby ułatwić klientom zakup (ziemniaki do pieczenia, ziemniaki mączyste, ziemniaki sałatkowe, ziemniaki do gotowania). Sieć Lidl Polska może się także poszczycić, że wypromowała na rynku polskim takie artykuły jak – pomidory czekoladowe, pomidory żółte, pomelo czerwone, sałatę masłową w doniczce, bio czosnek czy bio zioła różnego rodzaju i wiele innych.  

Sprzedawaj i kupuj owoce oraz warzywa na Giełdzie Rolnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    warzywa RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.180.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!