Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Lidl rozszerza asortyment o czekoladę z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska w ramach rozszerzania swoich marek własnych o zrównoważone produkty wprowadza na rynek superczekoladę z certyfikatem Fairtrade "Way To Go". Kakao wykorzystywane do produkcji czekolady "Way To Go" pochodzi ze zrównoważonej uprawy w Ghanie.

Lidl rozszerza asortyment o czekoladę z certyfikatem Fairtrade
Lidl rozszerza asortyment o czekoladę z certyfikatem Fairtrade, fot. Veja / Shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 25-01-2021, 12:15

Od 25 stycznia Lidl Polska wprowadza do czasowej sprzedaży nową czekoladę z certyfikatem Fairtrade „Way To Go” w ramach marki własnej Fin Carré. Czekolada jest dostępna w 4 smakach do wyboru: mleczna, gorzka, solony karmel oraz orzechy pekan i kokos, w cenie 7,99 zł/180 g.

Każda sprzedana czekolada "Way To Go" przyniesie korzyści rolnikom uprawiającym kakao, głównie dzięki dodatkowym programom szkoleniowym, które przyczyniają się do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy rolnikom, dywersyfikowania swoich źródeł przychodów, a także do ochrony środowiska.

To co wyróżnia czekolady "Way To Go" to udział w programie, który umożliwia hodowcom kakao wprowadzenie zauważalnych usprawnień – w przypadku czekolady marki własnej, Lidl kupuje zrównoważone kakao od organizacji zrzeszających drobnych rolników "Kuapa Kokoo" z Ghany. Dzięki programowi firmy takie jak Lidl, organizacja Fairtrade a przede wszystkim rolnicy mogą czerpać korzyści z każdej sprzedanej tabliczki czekolady. Rolnicy otrzymują premię od Fairtrade, ponieważ zobowiązali się do uprawy kakao zgodnie z wytycznymi programu Fairtrade. Również firma Lidl wypłaca drobnym rolnikom ustaloną premię za każdą sprzedaną tabliczkę czekolady, zwaną "premią poprawiającą dochód".

Aby wywrzeć długoterminowy wpływ, "premia poprawiająca dochód" nie jest wypłacana w gotówce, lecz jest przeznaczana na dwie inicjatywy. Po pierwsze rolnicy są szkoleni w zakresie optymalizacji swoich metod uprawy i zbioru plonów, ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój. Uczą się bardziej efektywnych i łagodnych form uprawy kakao, np. technik cięcia i opryskiwania. Pozwala to rolnikom uprawiającym kakao nie tylko zwiększyć plony, co również podnosi ich dochody, ale również pomaga chronić środowisko na obszarach, na których prowadzona jest uprawa. Po drugie rolnicy otrzymują wsparcie w uprawie innych roślin i surowców do produkcji np. ryżu, miodu i mydła oraz w zdobywaniu wiedzy biznesowej. Pozwala im to skorzystać z większej ilości źródeł dochodu, a tym samym uniezależnić się od wahań cen surowców. Dodatkowo wspiera to pozytywny efekt uboczny dla środowiska naturalnego – bardziej zróżnicowane rolnictwo odciąża glebę na obszarach upraw i zwiększa różnorodność biologiczną. 

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    kakao RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Fairtrade RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!