Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl: Wartość wyeksportowanych produktów marek własnych sieci wyniosła 3,1 mld zł

W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld zł - podaje Lidl Polska.

Lidl:  Wartość wyeksportowanych produktów marek własnych sieci wyniosła 3,1 mld zł
Lidl: Wartość wyeksportowanych produktów marek własnych sieci wyniosła 3,1 mld zł, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 20-05-2020, 12:43

Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.

Lidl Polska podkreśla, że wymaga wysokich standardów i profesjonalizmu, ale jednocześnie ta relacja to również szansa na rozwój dla polskich firm. Od czterech lat sieć współpracuje z polską, rodzinną firmą Mirko, zajmującą się przetwórstwem ryb. Innym przykładem współpracy sieci Lidl Polska z dostawcą jest 15-letnia relacja handlowa z Przetwórstwem Rybnym Łosoś. Na przestrzeni ostatnich lat dostawca potroił sprzedaż oraz zwiększył zatrudnienie o ponad 50%. Sieć od lat jest także głównym partnerem biznesowym dla firmy Indrol, posiadającej 100% polskiego kapitału. 

Dekadę do sklepów Lidl Polska swoje produkty dostarcza blisko 100-letnia, rodzinna piekarnia Nowel z Legionowa. – Od samego początku współpracy z Lidlem osiągaliśmy trzycyfrowe wzrosty, rosnąc z roku na rok dwu czy nawet trzykrotnie. W ciągu tych 10-ciu lat sprzedaliśmy w sklepach Lidla prawie 2 miliardy produktów – mówi Michał Zajezierski, Wiceprezes Nowel.

Od blisko czterech lat Lidl Polska współpracuje również ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie. Głównym produktem, który zaistniał na rynku krajowym dzięki wspólnym działaniom sieci i dostawcy, są Jabłka Grójeckie certyfikowane Chronionym Oznaczeniem Geograficznym. 

Lidl Polska dokłada starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo – w uzasadnionych przypadkach firma skraca terminy płatności. Dla przykładu pomimo tego, iż popyt na kwiaty cięte i doniczkowe znacznie spadł, sieć odbiera dostawy od polskich dostawców – Nowacki Tulipany oraz JMP Flowers, co pozwala im przetrwać aktualną sytuację.

Innym przykładem jest polska firma Serpol Cosmetics produkująca kosmetyki pod marką Cien: mydła w płynie, szampony, sól do kąpieli, emulsje do higieny osobistej. Lidl wspólnie z producentem wprowadził także nowy produkt: Cien Mydło antybakteryjne. Produkty Serpol Cosmetics znajdują się w sklepach Lidla w Polsce, ale także w zagranicznych placówkach sieci. Dzięki tej współpracy firma Serpol odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym o kilkadziesiąt procent w porównaniu do średniej sprzedaży miesięcznej, osiąganej w 2019 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!