Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Lidl wdrożył całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania

Plastikowe, papierowe, szklane, jedno- oraz wielorazowe – 15 września obchodzimy w Polsce Święto Opakowań. Lidl Polska podkreśla niezwykle istotną kwestię polityki opakowań oraz ekologii. Sieć już w 2018 r. zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach produktów marek własnych, a także, że będzie dążyć do tego, aby w 100% nadawały się do ponownego przetworzenia.

Lidl wdrożył całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania
Lidl wdrożył całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-09-2020, 12:25

15 września obchodzimy Dzień Opakowań, który został ustanowiony już w 2007 r. przez Polską Izbę Opakowań, aby zwrócić uwagę na istotę ich wykorzystania w naszym codziennym funkcjonowaniu. Wszelkiego rodzaju opakowania towarzyszą konsumentom praktycznie na każdym kroku. Pełnią istotną rolę, chroniąc produkty przed zniszczeniem, natomiast w przypadku żywności pomagają również w utrzymaniu świeżości oraz stanowią nośnik informacji o produkcie. Czy zawsze są jednak niezbędne?  

Redukując plastik, odpowiednio go segregując i przetwarzając możemy wpłynąć na poprawę środowiska. Firma Lidl Polska jest tego świadoma, dlatego już dwa lata temu zobowiązał się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach produktów marek własnych, a także że będą one w 100% nadawały się do ponownego przetworzenia. Są to ambitne cele, nad którymi sieć pracuje systematycznie już od dawna.

Lidl Polska jako część Grupy Schwarz wdrożył całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” staje się rzeczywistością.

W sklepach sieci Lidl Polska już funkcjonuje wiele korzystnych dla środowiska rozwiązań. W strefie Ryneczku Lidla, czyli tuż obok warzyw i owoców możemy znaleźć woreczki wielokrotnego użytku do pakowania warzyw i owoców. Woreczki wykonane są w 100% z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100% nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30ᵒC. Dodatkowo są bardzo wygodne w czasie zakupów – materiał, z którego woreczek jest wykonany to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania.

W ubiegłym roku Lidl Polska wprowadził także innowacyjną metodę znakowania BIO warzyw naturalnym światłem. Tzw. „tatuowanie” bezpośrednio na skórce jest w pełni bezpieczne oraz pozwala na wyeliminowanie kolejnych plastikowych opakowań. Natomiast na początku roku we wszystkich sklepach sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 % z surowców z recyklingu i w 100 % nadające się do recyklingu.

Są to wybrane przykłady wskazujące na aktywne uczestniczenie sieci Lidl w globalnym redukowaniu produkcji plastiku. W ramach Dnia Opakowań Lidl Polska apeluje o racjonalne podejście w tym zakresie zarówno po stronie firm jak i konsumentów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!