Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl: Żywność wegańska jest neutralna dla klimatu

Produkty „Next Level Meat”, czyli wegańska alternatywa dla mięsa mielonego oraz dla burgerów są neutralne dla klimatu oraz generują o 91% mniejszą emisję CO2 niż przeciętny burger wołowy - informuje Lidl Polska.

Lidl: Żywność wegańska jest neutralna dla klimatu
Lidl: Żywność wegańska jest neutralna dla klimatu, fot. shutterstock/Proxima Studio

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 20-11-2020, 11:28

– Dieta bazująca na roślinach służy naszemu klimatowi oraz może powstrzymać zmiany, które w nim zachodzą. Wybierając produkty wegańskie, ogólna konsumpcja mięsa może się zmniejszyć, dzięki czemu czynniki towarzyszące, np. jak wysokie zużycie wody, mogą zostać zredukowane. Jednym z przykładów wegańskich alternatyw są produkty Lidla „Next Level Meat” produkowane na bazie warzyw, grochu, pszenicy i białka sojowego. Najnowsza analiza przeprowadzona przez niezależny instytut badawczy wykazała, że w porównaniu do przeciętnego burgera wołowego, „Next Level Burger wegański” i „Next Level Mielone wegańskie” generują o 91% mniejszą emisję CO2 – informuje Lidl Polska.

– Produkty „Next Level Meat” to alternatywne i bardziej przyjazne dla klimatu produkty spożywcze. Jesteśmy świadomi, że dieta roślinna może być nie tylko zdrowa, ale również bardziej przyjazna naszej planecie. Nieustannie rozszerzamy Wegę Strefę Lidla o żywność dla wegan i wegetarian. Jednym ze stale dostępnych produktów w naszej ofercie jest alternatywa dla mięsa od „Next Level Meat” – artykuły neutralne dla klimatu. Produkty „Next Level Burger wegański” oraz „Next Level Mielone wegańskie” generują mniejszą emisję emisji CO2  niż w przypadku mięsa wołowego, dlatego przygotowując taki asortyment, dbamy również o środowisko naturalne – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska.

Pozostałe 9% emisji CO2 podczas produkcji wegańskiego mięsa na burgery oraz wegańskiego mięsa mielonego, Lidl wyrównuje wraz ze swoimi dostawcami, dzięki certyfikatom w zakresie klimatu ze złotym standardem za pośrednictwem ClimaPartner. Lidl angażuje się oraz wspiera projekty, które mają na celu ochronę lasów deszczowych w Brazylii.

Lidl zapewnia lepszy bilans ekologiczny w produktach „Next Level Meat” również dzięki nowym opakowaniom, które pozwalają oszczędzić tworzywo sztuczne. Zamiast podwójnego opakowania z tworzywa sztucznego, produkty są umieszczane na tacce kartonowej, która jest pokryta cienką, zdejmowaną folią i zamknięta za pomocą drugiej cienkiej warstwy folii.

Wszystkie materiały można od siebie oddzielić oraz nadają się do recyklingu. Pozwoli to zaoszczędzić 71% dotychczasowych opakowań, a tym samym 61,5 tony tworzyw sztucznych rocznie. Tym sposobem Lidl inicjuje inne działanie – możliwość powrotu materiałów opakowaniowych do obiegu surowców wtórnych przez łatwą segregację w domu – a tym samym, w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz, przyczynia się do dalszej redukcji stosowania tworzyw sztucznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    żywność roślinna RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    żywność dla wegan RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Adam 2020-11-21 15:42:10
    Cudowna wiadomość. Jestem na diecie roslinnej, ale jak najdzie mnie na cos o miesnyn smaku to zawsze kupuje.
  • Iwona 2020-11-21 16:59:25
    W moim małym miasteczku Lidl jest sklepem najbardziej przyjaznym dla nas, wegan. Idziecie w bardzo dobrym kierunku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!