Lotosowi w 2009 roku ubyło ponad 50 stacji benzynowych
Według oficjalnych danych na koniec roku 2009 Grupa Lotos zarządzała siecią 304 stacji paliw. Oznacz to, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy koncern zmniejszył swoją sieć aż o 51 placówek, czyli o blisko 15 proc.
Tak wielka skala spadku liczby stacji jest przede wszystkim efektem wygasania umów patronackich. - Tylko na przełomie roku 2009 i 2010 Grupa Lotos zakończyła współpracę z 23 stacjami tego typu - informuje Krzysztof Kopeć z biura prasowego koncernu.
Według niego w 2010 r. nadal będą wygasały umowy ze stacjami patronackimi, które nie zdecydują się (lub nie spełniają wymagań), aby wejść do sieci Lotos w oparciu o autorski system partnerstwa handlowego „Rodzina Lotos".
- W pierwszym tygodniu stycznia podpisano jednak kolejne umowy w oparciu o wspomniany, efektywniejszy system franczyzowy. W tym roku przewidziane jest wejście kolejnych, nowych stacji do sieci partnerskiej, która oferuje wysokiej jakości produkty i obsługę - zapewnia przedstawiciel Lotosu.
System „Rodzina Lotos funkcjonuje od 2003 r. Oferta skierowana jest do partnerów z całego kraju. Zarówno tych, którzy obecnie prowadzą stacje paliw, jak i tych chcących dopiero rozpocząć taką działalność. Partnerzy wchodzący do systemu otrzymują możliwość zakupu wszystkich produktów koncernu na preferencyjnych warunkach. Dodatkowo Lotos oferuje uczestnictwo w organizowanych przez spółkę akcjach marketingowych czy dostęp do nowoczesnego systemu informatycznego zarządzania stacjami. Koncern pomaga również swoim partnerom w procesie podniesienia standardu i modernizacji stacji, a także realizacji indywidualnych projektów wyposażenia i wystroju obiektu.
