Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Maciej Bartmiński - Największy potencjał dla rozwoju dyskontów jest w dużych miastach

Największy potencjał dla wzrostu sieci sklepów dyskontowych znajduje się w dużych miastach - wynika z raportu firmy badawczej Market Side. Zdaniem Macieja Bartmińskiego, prezesa tej firmy, sieć Biedronka powinna bez problemu zrealizować plan powiększenia liczby sklepów do 3000 do roku 2015, jeśli tylko utrzyma dotychczasowe tempo nowych otwarć.

Maciej Bartmiński - Największy potencjał dla rozwoju dyskontów jest w dużych miastach
Na koniec 2011 roku sieć Biedronka liczyła w Polsce 1873 sklepy

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 02-02-2012, 14:48

Jak wynika z raportu „Geograficzna bliskość sieci", przygotowanego przez Market Side, w 2011 roku w Polsce przybyło 295 sklepów dyskontowych, co oznacza wzrost o 13 proc. rok do roku. W sumie, na dzień 31 grudnia 2011 roku było w Polsce 2610 takich sklepów. Z kolei liczba hipermarketów zwiększyła się o 13 placówek, czyli o 3 proc., do 403 sklepów.

Najszybciej rosła sieć Biedronka, która powiększyła się o 224 markety, czyli o 14 proc.

- Rozwój rynku dyskontów jest napędzany przez sieć Biedronka. Jej pozycja jest na tym rynku niezagrożona - mówi Maciej Bartmiński, prezes firmy Market Side.

Sieć Netto powiększyła się w 2011 roku o 29 sklepów (14 proc.) i liczyła na koniec ubiegłego roku 241 sklepów. Lidl, którego sieć liczyła 438 marketów, wzrósł o 32 placówki (8 proc.), a liczący na koniec roku 58 marketów Aldi - o 10 sklepów (20 proc.)

Niekwestionowanym liderem sklepów dyskontowych jest Biedronka, która posiadała 72 proc. udziału w tym rynku. Jej udział w we wzroście sklepów tego formatu był jeszcze większy i wyniósł 76 proc.

- Jeżeli Biedronka utrzyma tempo zwiększania sieci o kilkanaście procent rocznie, nie powinna mieć problemu z realizacją planu 3000 sklepów do 2015 roku - mówi Maciej Bartmiński.

- Jeśli tylko będzie się to opłacało i firma nie natrafi na przeszkody natury prawnej, to od strony konsumenckiej jest miejsce na polskim rynku na taką liczbę Biedronek. Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet było ich więcej niż 3000 - dodaje.

Jak pokazuje raport, największy potencjał dla wzrostu sieci sklepów dyskontowych znajduje się w dużych miastach - o liczbie mieszkańców od 500 tys. w górę. W aglomeracjach 61 proc. Polaków w wieku od 18 lat ma w zasięgu 1 km sklep dyskontowy. Natomiast w miastach 100-500 tysięcznych jest to już 75-78 proc.

Jeszcze większe nasycenie widać w przypadku miast o liczbie ludności 20-100 tys. Tutaj 84-86 proc. dorosłych Polaków ma dyskont w promieniu 1 km. Z kolei w miejscowościach małych, poniżej 20 tys. mieszkańców, znów liczba ta jest niewielka - wynosi jedynie 23 proc.
Obecnie większość dyskontów - 55 proc. - zlokalizowana jest w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców - w miastach 20-50 tysięcznych jest to 548 sklepów, a w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców - 896 dyskontów.

więcej informacji:

Maciej Bartmiński RSS ALERT    /    Market Side RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ra 2012-02-02 15:08:08
    zyste pierdoły biedronka stoi przed \"ścianą\" ten rok jest dla nich decydujący (wzorst kosztów związanych z euro oraz wymianą dostawców na bardziej markowe produkty a co za tym idzie zmniejszenie marż- wraz z zwiększeniem wydatków na reklame, które i tak niczego w wizerunku biedronki nie zmienią) po mistrzostwach europy nawet smród po biedronce nie zostanie - zysk biedronki na koniec 2011 był o 6% niższy (mimo zwiększenia liczby sklepów) od zakładanego - w tym roku będzie jeszcze gorzej . Pozdrowienia dla bajkopisarzy opłacanych ,żeby pisać takie bajkowe artykuły
  • globtroter 2012-02-02 18:12:14
    Ekspert: Największy potencjał dla rozwoju dyskontów jest w dużych miastach CO ZA MOCARZ!wiadomo że najwięcej biedoty w miastach a oni kupują w stonce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!