Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Maciej Sojka, szef YouTube: Największym problemem jest dotarcie do informacji

Obecnie treści w internecie jest tak dużo, że największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. Rozwiązanie tego problemu jest możliwe jedynie za pomocą narzędzi społecznościowych - mówi szef YouTube Polska Maciej Sojka.
  • Autor: PAP
  • Data: 05-09-2015, 18:56

Czy YouTube nie zaczyna cierpieć na problem nadmiaru? Materiałów umieszczanych w serwisie jest coraz więcej.

Maciej Sojka, Head of YouTube Partnerships CEE, odpowiadający za współpracę z twórcami YouTube w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Kiedyś mieliśmy świat, który był odwróconą piramidą, czyli była gigantyczna liczba informacji i niewielka liczba kanałów dystrybucji. Cały wysiłek skupiał się na tym, żeby wyciąć informację tak, żeby ona się tam zmieściła - na pierwszą stronę gazety czy do 30-minutowego programu telewizyjnego i widz otrzymywał przetworzoną i uporządkowaną treść. To było prostsze, ale powodowało, że ginęła różnorodność i możliwość odnalezienia tego, co jest istotne dla poszczególnych osób.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obecnie sytuacja wygląda tak, że tych treści jest dużo i największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. A rozwiązaniem tego problemu jest jedynie możliwe za pomocą narzędzi społecznościowych. Czyli tak naprawdę w oparciu o grupę znajomych, którzy znają się, rozumieją i dzięki temu mogą sobie polecić rzeczy, które ich zainteresują.

Na YouTube to autorytety - osoby, które same odnoszą sukcesy, tworzą listy ciekawych materiałów do oglądania i te listy polecają innym użytkownikom. Są oni odpowiednikami dyrektorów programowych w telewizji, tylko nie są nominowani na stanowiska przez zarząd. Ich sukces zależy tylko od tego, czy będą polecać materiały, które będą się podobać innym użytkownikom.

Czy YouTube jest konkurencją dla telewizji ?

Powiedziałbym, że telewizja zawiera się w YouTube tzn., że YouTube jest dużo większy niż telewizja, bo można na nim znaleźć treści telewizyjne, których umieszczenie zależy oczywiście od decyzji stacji TV. Są takie rynki, gdzie jest ich bardzo mało, ale są i takie, gdzie jest ich mnóstwo. Na przykład w Turcji większość stacji publikuje swoje materiały na YouTube. Klasyczny program telewizyjny trwa kilkadziesiąt minut np. 25, 45 czy dwie godziny. A na YouTube można znaleźć coś, co jest 20 sekundowym nagraniem, ale i coś, co trwa 10 godzin.

Czy jednak telewizja nie ma większej siły oddziaływania?

Telewizja jest fantastycznym narzędziem do budowania świadomości marki, natomiast wcale nie buduje relacji bezpośredniej z widzem tak, jak to się dzieje na YouTube.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!