Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Makro rzuca wyzwanie spółkom Eurocash i Emperia. Wchodzi w mały format hurtowni cash&carry

Sieć Makro Cash&Carry uruchomiła w Tarnowie tzw. Makro Punkt czyli małą hurtownię o powierzchni 1,5 tys., dedykowaną głównie klientom z sektora handlu detalicznego. Oznacza to, że niemiecki koncern chce konkurować o klienta w małych i średnich miejscowościach z takimi firmami jak Eurocash, czy należącą GH Emperia spółką Tradis.

Makro rzuca wyzwanie spółkom Eurocash i Emperia. Wchodzi w mały format hurtowni cash&carry

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-10-2009, 13:55

Wprowadzenie nowego formatu małej hurtowni i specjalnie dobrany asortyment mają pomóc Makro w walce o przyciągnięcie niezależnych detalistów, których liczba na rynku systematycznie spada. Według danych firmy badawczej Nielsen (za PB) w 2008 r. działało na rynku ok. 59,8 tys. niezależnych sklepów, gdy w 2007 r. było to jeszcze 66,7 tys.

Co prawda Makro jest niekwestionowanym liderem segmentu cash&carry w największych aglomeracjach (ma ich tam ok. 30), ale to właśnie w dużych miastach liczba małych niezależnych sklepów spada najszybciej. Tradycyjne placówki handlowe są eliminowane przez dynamicznie rozwijające się sieci hiper- i supermarketów oraz dyskontów.

Nowy format ma zatrzymać spadek i spowodować wzrost liczby niezależnych handlowców z mniejszych miejscowości, którzy będą zaopatrywać prowadzone przez siebie sklepy właśnie w małych halach Makro. To właśnie w takich lokalizacjach tzw. handel tradycyjny ciągle utrzymuje swoją mocną pozycję.

Uruchamiając mniejszy format Makro postanowiło wejść na dość dobrze zorganizowany i konkurencyjny rynek, który dotychczas był zarezerwowany dla firmy Eurocash czy Tradis.

- Makro zdecydowało się na wejście w bardzo konkurencyjny segment rynku hurtowego, gdzie działa wielu silnych graczy. O tym, czy nowy koncept i oferta zostaną zaakceptowane zdecydują ostatecznie się sami klienci. Mogę powiedzieć, że jesteśmy dobrze przygotowani do przyjęcia nowego konkurenta - mówi Jan Domański, rzecznik prasowy spółki Eurocash, zarządzającej 113 halami cash& carry.

Jednocześnie dodaje: - Z tego, co wiem placówki Makro w nowym formacie będą działać w systemie satelickim w relacji do dużych hal, co może wpłynąć na koszty ich obsługi. W przypadku hurtowni Eurocash mamy zoptymalizowane koszty działania ze względu na centralne zaopatrzenie, a to pozwala nam zaoferować bardzo niskie ceny - dodaje.

Z dużym spokojem na nową strategie Makro reaguje inny konkurent, firma Tradis należąca do Grupy Handlowej Emperia. - Nie obawiamy się „nowego" konkurenta, doskonale znamy polski rynek i potrzeby polskich kupców. Nieustanne dostosowujemy ofertę handlową do zmieniających się potrzeb klientów, a nasza sieć dystrybucji stale się rozwija, obejmując najdalsze zakątki kraju - mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sprzedaży Tradis.

więcej informacji:

Makro RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Cieslanin 2009-11-05 22:50:00
    Hala podobna do tej w Tarnowie przydałaby się i w Płocku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!