Małe sklepy kolejny miesiąc z rządu notują spadki sprzedaży
W grudniu spadkowy trend sprzedaży dotyczył m. in. takich kategorii produktowych jak tytoń, jogurty owocowe, serki homogenizowane, gumy do żucia, słone przekąski, kawa. Kategoriami, które nadal na stałej próbie sklepów wykazują wzrosty względem grudnia 2011 są piwo, mleko, whisky, czekolady.
W sklepach spożywczych o powierzchni sprzedaży do 1000 mkw. najczęściej kupowaną kategorią produktów paczkowanych jest piwo. Kolejne miejsca w rankingu pod względem liczby transakcji zajmują papierosy i napoje gazowane. Te trzy kategorie znajdują się w czołówce przez cały rok. W grudniu na kolejnych miejscach znalazły się: wódki czyste, mleko, soki, woda mineralna, wódki smakowe.
Grudzień jest miesiącem, kiedy średnia wartość transakcji i średnia liczba opakowań na paragonie są najwyższe. Ten rok nie różnił się pod tym względem od poprzednich. Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych wyniosła 13,42 zł i była o około 2-2,50 zł wyższa niż w pozostałych miesiącach roku. Wzrost w stosunku do listopada 2012 wyniósł około proc.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. pobiera on-line dane sprzedażowe z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych niezależnych i z szyldami miękkiej franczyzy. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Biedronka inwestuje w panele fotowoltaiczne
-
handlowy czwartek
Czy Dino zostanie wypożyczalnią sprzętu rekreacyjnego?
-
Prezes Netto: Klienci szukają taniej żywności
-
Lidl rozszerza sieć o kolejne dwa sklepy
-
Prezes POHiD: Negatywnie oceniamy podniesienie progu kradzieży
-
W maju wzrosła sprzedaż w sklepach małoformatowych
-
Żabka vs studenci z Poznania. O co chodzi w sporze o zielonego hot doga?
-
Długi weekend: Jak są czynne Carrefour, Kaufland, Intermarche, Żabka i Polomarket?
-
Stokrotka powiększa swoją sieć sklepów w woj. mazowieckim
-
Sklepy: Jak zmieniło się zachowanie polskiego konsumenta?
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)