Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Małe sklepy ze spadkiem sprzedaży słodyczy, napojów i "małpek"

W lutym 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej klienci sklepów małoformatowych znacznie mniej, bo aż o 15%, wydali na słodycze napoje i napoje.

Małe sklepy ze spadkiem sprzedaży słodyczy, napojów i

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-03-2021, 12:46
  • W lutym w małych sklepach spadła sprzedaż słodyczy, napojów i "małpek".
  • Niewielkie wzrosty odnotowały przyprawy, przetwory warzywne i owocowe, paczkowane wędliny i sery.

Jak pokazują dane CMR Panel, w lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2% mniej klientów niż w styczniu i aż o 23% mniej niż w lutym 2020 r.

W 2021 r. luty był znacznie chłodniejszy i miał o jeden dzień mniej niż rok wcześniej (2020 r. był rokiem przestępnym), dlatego sprzedaż w porównaniu rdr była znacznie niższa. Po odliczeniu jednego dodatkowego dnia z lutego 2020 r. spadek wartości w ujęciu rdr wynosi 3,5%. Trzeba też pamiętać, że luty 2020 r. był ostatnim miesiącem względnej normalności przed pandemią, a styl życia i zwyczaje zakupowe klientów zakupowych  były trochę inne niż obecnie. W lutym 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej klienci sklepów małoformatowych znacznie mniej, bo aż o 15%, wydali na słodycze (szczególnie impulsowe – batony, wafelki czy rogaliki), a także napoje (szczególnie w małych opakowaniach), niewielkie wzrosty odnotowały natomiast produkty związane z częstszym przebywaniem w domu i przygotowaniem posiłków, jak np. przyprawy, przetwory warzywne i owocowe, paczkowane wędliny i sery.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Luty br. był mroźny i śnieżny, co w połączeniu z drugą falą pandemii mocno wpłynęło na liczbę transakcji (spadek o 23% w porównaniu z lutym 2020 r.), a także przyczyniło się do spadku sprzedaży m.in. piwa (w lutym sprzedało się o 11% mniej opakowań piwa niż w lutym 2020 r.) czy wody (spadek o 13% w ujęciu rdr).

Warto jednak dodać, że w porównaniu ze styczniem 2021 r. sprzedaż wody wzrosła o 4% zarówno w liczbie opakowań, jak i wartości sprzedaży, spadła natomiast sprzedaż napojów gazowanych (o 4% mniej niż w styczniu pod względem liczby opakowań i o 8% w przeliczeniu na litry), czyli kategorii najbardziej dotkniętej podatkiem cukrowym. Zmiany te są jeszcze bardziej znaczące w ujęciu rdr – w lutym 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili o 25% litrów napojów gazowanych mniej niż w lutym 2020 r., jednak ogromny wzrost cen (o 24% za litr) sprawił, że ich wydatki na tę kategorię pozostały na podobnym poziomie.

więcej informacji:

sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karolina 2021-03-19 16:04:01
    Spadek sprzedaży w Delikatesach Centrum czy też abc i tych co włada nimi Eurocash jest oczywisty. Drogo, brudno i nieprzyjemnie. Sprawdźcie sami.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.179.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!