• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Manager Tesco: Kryzys jest szansą dla polskich firm na zdobycie lukratywnych kontraktów

Kryzys gospodarczy na świecie w tym na Wyspach może być szansą dla polskich producentów, na zajęcie miejsca innych dostawców dla dużych sieci działających za granicą - mówi Jacek Mroczka, Export Manager Tesco Polska.
  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2009, 14:58
Manager Tesco: Kryzys jest szansą dla polskich firm na zdobycie lukratywnych kontraktów
fot. www.4projects.com/temp/content/Tesco%20Express

Jak na eksport polskich produktów do sieci zagranicą wpłynie narastający kryzys?

- W ciągu ostatnich 2-3 miesięcy można zauważyć zwiększenie liczby zamówień towaru z Polski do Wielkiej Brytanii. Z moich rozmów z przedstawicielami Tesco UK oraz Tesco Irlandia, mogę zaryzykować tezę, że narastające problemy na rynkach Anglii i Irlandii powodują coraz większe kłopoty w rozmowach z tamtejszymi dostawcami lokalnymi.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poza tym spadek wartości funta do euro podraża dostawy ze strefy euro na rynek brytyjski. W przypadku polskich dostawców Tesco UK płaci w złotówkach dzięki temu ceny są ustabilizowane. W dodatku nasi dostawcy z Polski są już sprawdzeni i rzetelnie realizują dostawy co pracuje na ich korzyść. I tym samym zwiększa atrakcyjność polskich produktów w tamtejszych sklepach. W przypadku projektu Polish Ethnic Range (300 polskich produktów, które Tesco UK ma obecnie na swoich półkach), w momencie gdy funt umocnił się do złotówki, a jego wartość spadła w stosunku do euro, to import z Polski jest bardziej opłacalny niż np. import z Włoch. To zdecydowanie pomaga polskim firmom.

Można mieć więc nadzieję na wzrost eksportu do brytyjskich sklepów?

Tak. Sieci z Wielkiej Brytanii coraz intensywniej poszukują polskich producentów produktów pod marką własną, czyli tych, które byłyby na rynku lokalnym Tesco, sprzedawane pod marką sieci. Czegoś takiego nie obserwowaliśmy jeszcze rok temu. Chodzi o to, że produkty z polski przyjęły się na Wyspach. Teraz nawet lokalni kupcy, którzy dotychczas współpracowali z brytyjskimi firmami są coraz bardziej zainteresowani wyrobami z Polski. Spróbuje je, przeanalizuje, zobaczy, że cena jest bardzo atrakcyjna i w momencie gdy ma coraz więcej kłopotów z dogadaniem się z dostawcą z Niemiec czy UK na podobne produkty to chce sięgnąć do dostawcy polskiego. W przypadku Tesco UK mamy rozpoczęte obecnie kilka projektów, m.in. pracujemy z Agros Novą nad dżemami pod brandem sieciowym na rynek lokalny. Ten krok jest konsekwencją sukcesu produktu trendowego, takiego jakim są dżemy Łowicza. Takich zainicjowanych form współpracy mamy w tej chwili co najmniej kilka.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!