Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Marian Zych, wiceprezes PSH Livio: W małych sklepach klienci czują się bezpiecznie (wideo)

W sklepach małoformatowych można zrobić szybkie i bezpieczne zakupy, dlatego odnotowujemy stały wzrost sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marian Zych, wiceprezes, dyrektor generalny Polskiej Sieci Handlowej Livio.

Marian Zych, wiceprezes PSH Livio: W małych sklepach klienci czują się bezpiecznie (wideo)
Marian Zych, wiceprezes, dyrektor generalny Polskiej Sieci Handlowej Livio. Fot. materiały prasowe

Jak zmieniły się zachowania konsumenckie klientów Polskiej Sieci Handlowej Livio? - Sklepy zrzeszone w sieci Livio monitorowane są przez Centrum Monitorowania Rynku i Nielsena. Dane o sprzedaży z naszych kas fiskalnych trafiają do systemów tych dwóch firm, stąd mamy tę dogodność, że dostajemy cotygodniowe raporty o tym, jak zachowują się konsumenci w naszych sklepach i które kategorie produktów sprzedają się lepiej, a które gorzej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marian Zych, wiceprezes, dyrektor generalny Polskiej Sieci Handlowej Livio.

 

- Z danych z tygodnia 17. wynika, że wartość poszczególnych transakcji w koszyku wzrosła nam w tygodniu 17. w porównaniu do poprzedniego o 4,7 proc. Liczba transakcji wzrosła o ponad 21 proc., co przełożyło się na całościowy wzrost sprzedaży w naszych sklepach o 15,5 proc. - podaje Marian Zych.

- W różnych tygodniach te procenty się wahają, ale uśredniając można powiedzieć, że sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 metrów kwadratowych - a tak jesteśmy klasyfikowani - ma cały czas tendencję wzrostową. Przejęliśmy konsumentów z hipermarketów oraz z galerii handlowych, które były przez dłuższy czas pozamykane i widocznie sprawdziliśmy się na tyle, że konsumenci zostali przy naszych sklepach - tłumaczy wiceprezes PSH Livio.

Podkreśla, że do małych sklepów, które są blisko domu, mamy jako klienci większe zaufanie. - Wiemy, kto w tych placówkach kupuje, ponieważ to są nasi sąsiedzi. Mało prawdopodobne jest, żeby byli zarażeni, a my byśmy o tym nie wiedzieli - dodaje.

- Poza tym łatwiej jest w małych sklepach wdrożyć i utrzymywać restrykcje. W marketach też obowiązują ograniczenia, ale odwiedza ich dużo więcej klientów, dlatego czujemy się tam mniej bezpiecznie. Widać więc, że bezpieczeństwo odgrywa tutaj bardzo dużą rolę - wyjaśnia.

Zauważa, że obecnie konsumenci kupują głównie produkty niezbędne. - Nie szukają nowego smaku nadziewanej czekolady, tylko kupują podstawowy asortyment, a ten najłatwiej i najszybciej można nabyć w sklepach o powierzchni do 300 m2 – tłumaczy.

- W małych sklepach łatwo można wszystko znaleźć, konsumenci już te placówki znają i wiedzą, na którym regale dane produkty leżą. Tak więc w sklepach małoformatowych można zrobić szybkie i bezpieczne zakupy, dlatego odnotowujemy stały wzrost sprzedaży - podsumowuje Marian Zych.

Czy konsumenci będą bardziej dbać o swoją odporność, kupować produkty prozdrowotne? Czy dla klientów ma znaczenie to, że robią zakupy w polskich sklepach i kupują polskie produkty? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy wideo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Livio RSS ALERT    /    Marian Zych RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!