• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mark Price - prezes brytyjskiej sieci Waitrose

Klienci uznali sieć Waitrose za najlepszą w W. Brytanii. Prezes sam wypróbowuje produkty wprowadzane do sklepów, dlatego ma problemy z nadwagą - pisze Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 03-01-2009, 09:27

Mark Price znany jest z zamiłowania do wędkarstwa, lubi też strzelać sportowo i grać w golfa (Waitrose)Jego ojciec prowadził sklep spożywczy, więc Mark od dziecka widział, jak handel wygląda od podszewki. Price jest prezesem sieci Waitrose od kwietnia 2007 r., ale już od dawna w firmie ciągłym tematem żartów są jego problemy z nadwagą. Jak przyznaje 47-latek, ma to związek z pracą. Do kierowania firmą podchodzi z perspektywy klienta i stara się próbować większości produktów, zanim trafią do sklepów. - Walczę z wagą i uprawiam dużo sportu, choć kocham jedzenie - mówił w wywiadzie dla „Guardiana".

Znany jest z zamiłowania do wędkarstwa - w jego domu jest masa zdjęć i zakonserwowanych trofeów, lubi też strzelać sportowo i grać w golfa. Mieszka z żoną i dwiema córkami w Berkshire.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Długo trwało, zanim wspiął się na szczyt w firmowej hierarchii. Pracę w John Lewis Partnership (JLP) - spółdzielni należącej do pracowników, w której jest też Waitrose - zaczął w 1982 r. od biznesowego stażu. Wcześniej skończył archeologię na Education Lancaster University i długo się zastanawiał, czy nie pójść tą drogą. Został jednak w biznesie, później pracował na kolejnych stanowiskach, aż został dyrektorem High Wycombe, spółki grupy. W 1995 r. awansował na szefa Cheadle, też należącego do JLP.

W1998 r. objął stanowisko dyrektora marketingu w innej firmie grupy Waitrose. Po dwóch latach został dyrektorem sprzedaży, później zaczął też odpowiadać za detaliczne operacje firmy. Ostatecznie w styczniu 2005 r. awansował na stanowisko dyrektora ds. rozwoju, a po kolejnych dwóch latach dostał nominację na szefa sieci z niemal 200 sklepami.

W branży ma opinię specjalisty i maszyny do zapamiętywania. W trakcie rozmowy liczbami rzuca od niechcenia i szybko można się dowiedzieć, że 82 proc. klientów Waitrose to kobiety, firma ma 10 proc. sprzedaży ryb w Wielkiej Brytanii i 18 proc. organicznej żywności.

Niedługo po przyjęciu stanowiska wywołał szum lekceważącą wypowiedzią, że Tesco jest dla niego słabym rywalem; wzbudził tym wściekłość prezesa konkurenta Terry'ego Leahy'ego. Krytykował także rywala, gdy ten z wielką pompą wprowadzał torby wielokrotnego użytku. - Zrobiliśmy to dziesięć lat wcześniej, a nie mówiliśmy o tym tak dużo - stwierdził Price. Później ostrzegał, że Wielka Brytania powoli zmienia się w Tescoland, gdyż nikt nie kontroluje nadmiernej ekspansji firmy, co odbywa się ze szkodą dla klientów. Szybko gruchnęła wieść, że prezes Tesco zagroził mu pozwem sądowym, ale na razie nic w tym kierunku się nie wydarzyło.

Już pod jego rządami Waitrose zaczął otwierać niewielkie sklepy spożywcze, ogłosił też plany, by sprzedaż sieci zwiększyć w ciągu dekady z 3,7 mld funtów do 8 mld rocznie. Lata po świecie, szukając atrakcyjnych pomysłów do wdrożenia. Nagrodzili go za to klienci. W styczniu 2008 r. w badaniu magazynu „Which?" Waitrose wygrał w kategorii satysfakcji klientów z 87 proc. pozytywnych ocen.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!