• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

Ze sklepowych półek i z promocyjnych gazetek kuszą czekoladowe zające, cukrowe baranki, szynki różowe niczym Prosiaczek z disnejowskiej wersji Kubusia Puchatka i baby bardziej puchate niż babcine. Ale nie tylko. Hipermarkety pod szyldem wielkanocnych zakupów czyszczą magazyny z wszelkiego rodzaju towarów, których związek z świętami bywa dość luźny.
  • Autor: tvn24
  • Data: 11-04-2009, 15:15
Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

Na przykład Tesco w ramach promocji "Moc wielkanocnych tradycji" obniża ceny winogron i masy makowej (została od Bożego Narodzenia?). Carrefour ma "Apetyt na święta", więc kusi flakami wołowymi, truskawkami i ananasem. Real zapewnia "Wielką Moc przyjemności" i oferuje krewetkę gotowaną i polewę de lux. A Biedronka uderza w nutę patriotyczną i "Polską Wielkanoc" (a wraz z nią filet śledziowe, komplet garnków i keks angielski) - zauważają dziennikarze TVN24.

- Teraz najważniejsze w handlowym kalendarzu jest Boże Narodzenie, po nim Walentynki, a Wielkanoc na trzecim miejscu. A z roku na rok będzie coraz bardziej wykorzystywana - prognozuje psycholog biznesu Leszek Mellibruda. Według niego niedługo trzeba będzie czekać na to, żeby czekoladowe kurczaki oraz piosenki o uroczych barankach zaczęły atakować klientów już od lutego. A Wielkanoc jest na najlepszej drodze, by stać się bardziej świętem Zająca, niż Męki Pańskiej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wielkanoc w marketingu dotyczy nie tylko produktów na świąteczny - mniej lub bardziej - stół. Pod hasłem "Wielkanocna promocja" można sprzedać (prawie) wszystko. Znajdzie się coś dla małych i dużych, domatorów i globtroterów, ciała i ducha.

 - Reklama nie musi mieć sensu, musi zainteresować. Każdy pretekst jest dobry. Tak się przyzwyczailiśmy do najróżniejszych przecen, obniżek i rabatów, że wchodząc do sklepu ich wypatrujemy. Okazja nie jest istotna. Gdyby z okazji święta "mamy dwie nogi a zwłaszcza lewą" supermarkety obniżyłyby ceny na lewe buty, też by się klienci cieszyli - wyjaśnia Leszek Mellibruda.

Czy w powodzi wielkanocnych promocji nie gubi się religijny aspekt najważniejszego z chrześcijańskich świąt? Zdaniem księdza Kazimierza Sowy takie zagrożenie istnieje, choć według niego Wielkanoc wciąż jest bardziej świętem chrześcijan, niż supermarketów. - Dopóki komercja nie przesłoni tradycji religijnej, jej szkodliwość jest mniejsza. Gorzej, gdy zaczyna ją całkowicie wypaczać, jak w przypadku Bożego Narodzenia. Mniej szkodliwy jest czekoladowy zając niż maskarada z klaunami przebranymi za Świętego Mikołaja - uważa duchowny.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • mzurek 2009-04-21 16:31:13

    \"Na przykład Tesco w ramach promocji \"Moc wielkanocnych tradycji\" obniża ceny winogron i masy makowej (została od Bożego Narodzenia?). \" O mazurkach z makiem dziennikarze TVN nie słyszeli?

    Odpowiedz
  • Shopper 2009-04-22 08:26:11

    Z jednej strony dziennikarze TVN24 szukali dziury w całym bo jak nie Wielkanoc to znalazł by się inny powód by strzelić promocję na te czy inne asortymenty. Z drugiej zaś nie jest wielką tajemnicą, że sieci handlowe robią co tylko mogą by przyciągnąć do siebie klienta - byle 1 grosz taniej niż konkurencja ale żeby oferta z gazetki skusiła nawet najwybredniejszego.

    Odpowiedz
  • mzurek 2009-04-22 10:38:54

    Jasne, ale czemu robić problem akurat z promocji na typowo świąteczny produkt? Promocja na mak czy płyn do szyb to logiczne działanie, nawet wychodzenie naprzeciw potrzebom kupujących. Komercjalizacją Wielkanocy można by raczej nazwać modę na coraz większe prezenty \"od Zajączka\". Bo czekoladowe jajko czy inny drobiazg dla dziecka to jedno a gazetki usiane promocjami na rowery, deskorolki, zestawy Barbie \"od zajączka\" to drugie...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!