• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Marki własne zdobywają coraz większe udziały w sprzedaży

W dziewięciu europejskich krajach produkty sygnowane marką własną odpowiadają już za ponad 30 proc. całej sprzedaży. W Szwajcarii ich rynkowe udziały sięgają aż 53 proc. - informuje "Detal dzisiaj".
  • Autor: Detal dzisiaj
  • Data: 17-06-2011, 00:13

Produkty oferowane pod marką własną cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów niemal w całej Europie. Jak pisze "DD" najbardziej widoczne jest to w Szwajcarii, gdzie ich sprzedaż odpowiada za 53 proc. całych obrotów - wynika z danych zebranych przez PLMA. Asortyment oferowany pod markami sieci handlowych robi furorę także w Hiszpanii (odpowiada za 49 proc. całego rynku), Anglii (47 proc.), Portugalii (42 proc.) i Belgii (39 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. Austria, Niemcy, czy Francja.

W krajach Europy Środkowej i Wschodniej, w tym w Polsce rynkowe udziały produktów sprzedawanych pod marką własną także systematycznie rosną.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Eldo 2011-06-17 13:59:23

    To nie prawda że produkty marek własnych cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród konsumentów. Sieci oraz kupcy tam pracujący wycinają po kolei co mniejsze marki producentów bez skrupułów zastępują je własnymi. To wszystko z rosnącej presji zysku. Tak to działa i jak tak dalej pójdzie, to zostaną na rynku tylko największe marki, z udziałem co najmniej 10-15% w swojej kategorii produktów. A producenci będą żebrać o jakiekolwiek kontakty nawet te gdzie będą zarabiać grosz czy 2 na produkcie.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!