Marki z Europy Wschodniej coraz bardziej aktywne na polskim rynku handlowym
- Autor: JLL
- Data: 14-07-2017, 13:39

Firma doradcza JLL podsumowała I półrocze 2017 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
Od stycznia do czerwca 2017 r. rynek nieruchomości handlowych urósł o 63 100 mkw., z czego na centra handlowe przypadło 16 600 mkw., na parki handlowe – 21 500 mkw., a na wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe – 25 000 mkw. Do użytku oddano m.in. wolnostojący sklep Agata Meble (18 000 mkw.) w Rzeszowie, park handlowy Kalinka (9 700 mkw.) w Kaliszu czy centrum Tarasy Grabiszyńskie (8 500 mkw.) we Wrocławiu.
- O ile I półrocze bylo umiarkowanie aktywne jeśli chodzi o nowe otwarcia, to należy pamiętać, że najbardziej intensywny czas dopiero przed nami. Na koniec czerwca w budowie było 700 000 mkw. powierzchni handlowej, z czego ponad 90% przypadało na format centrów handlowych. Spodziewamy się, że w drugiej połowie roku do użytku zostanie oddane ok. 372 000 mkw. nowej przestrzeni handlowej. Największymi nowymi obiektami będą Galeria Północna w Warszawie oraz Wroclavia we Wrocławiu - informuje Agnieszka Tarajko-Bąk, Starszy Analityk Rynku, JLL.
Obecnie całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce to 13,4 mln mkw., z czego centra handlowe stanowią 9,5 mln mkw. (w ponad 400 obiektach).
- W warunkach coraz większej konkurencji i w wyniku starzenia się obiektów handlowych - często usytuowanych w atrakcyjnych i sprawdzonych lokalizacjach, deweloperzy skupiają się nie tylko na realizacji nowych obiektów. Coraz więcej projektów przechodzi modernizacje, rozbudowy czy zmiany formatów. Takie działania mają na celu utrzymanie atrakcyjności już istniejących obiektów i przyciągnięcie nowych klientów - tłumaczy Mariusz Czerwiak, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.
Rynek handlowy dynamicznie się zmienia nie tylko fizycznie - w wyniku naturalnego starzenia się obiektów handlowych, ale przede wszystkim w kontekście społecznym.
- Zmieniające się upodobania klientów w znaczącym stopniu wpływają na zmianę roli centrów handlowych. Kreowanie miejsc spotkań, rosnąca popularność rozrywki i gastronomii, innowacje i nowe technologie, sprzedaż wielokanałowa, e- commerce itp. wywierają ogromny wpływ na zachowania konsumentów. Zarówno właściciele obiektów handlowych, jak i najemcy muszą poszukiwać coraz to nowszych sposobów, aby sprostać tym potrzebom, które niewątpliwie zmienią centra handlowe w przyszłości - dodaje Mariusz Czerwiak.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
-
Koniec fikcyjnych obniżek cen? Jest projekt ustawy
-
Barbora.pl z nową usługą dostawy zakupów
-
Inwestycje w najnowsze technologie w handlu są koniecznością
-
Platforma zakupowa fyrtel.market skaluje biznes
-
Żabka vs studenci z Poznania. O co chodzi w sporze o zielonego hot doga?
-
Atrium European Real Estate z nowym CEO
-
Stokrotka powiększa swoją sieć sklepów w woj. mazowieckim
-
Piwo za darmo i niższe ceny produktów na grilla w znanej sieci handlowej
-
Sklepy: Jak zmieniło się zachowanie polskiego konsumenta?
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (0)